شناسهٔ خبر: 140181 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی

ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با صدور پیامی فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان را به هموطنان و خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای  تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان وبلوچستان)،ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با انتشار پیامی فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان را به هموطنان و خانواده بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده ای تسلیت گفت.

درمتن این پیام آمده است:

 عــاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی حسین (ع) و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می‌شود.

کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

عـاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده است و هـمواره آمـوخته است که در ماجرای دفاع از دین، بصیرت بیش از خصلت‌های دیگر، برای انسان لازم است.بـرای حفظ دین باید فداکاری کرد، در راه قرآن از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه باید در یک صف قرار گیرند.

امـروز فرهنگ عاشورایی چنان در عـمق جان‌ها و دل‌ها اثر گذاشته که همه ساله در این روزها، اوج عـشق و اخلاص نسبت به اسوه جهاد و شهادت حسین بن علی(ع) به نمایش گذاشته می شود.

ایـنجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به تمامی مسلمانان  به ویژه همکاران پرتلاش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان  تسلیت عرض می‌نمایم.