شناسهٔ خبر: 140229 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲۸۸ کیلومتر محور خاکی روستایی چهارمحال و بختیاری بهسازی می‌شود

۲۸۸ کیلومتر محور خاکی روستایی چهارمحال و بختیاری بهسازی می‌شود. رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع راه‌های روستایی استان ۲ هزار و ۵۵۵ کیلومتر است که حدود ۶۱۲ کیلومتر از این محورها خاکی هستند که در سال جاری انعقاد قرارداد ۲۸۸ کیلومتر از این مقدار جهت اجرا، بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری) علیرضا مالکی رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: مجموع راه‌های روستایی استان ۲ هزار و ۵۵۵ کیلومتر است که حدود ۶۱۲ کیلومتر از این محورها خاکی هستند که در سال جاری انعقاد قرارداد ۲۸۸ کیلومتر از این مقدار جهت اجرا، بهسازی و روکش آسفالت انجام شده است.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی چهارمحال و بختیاری افزود: جهت بهسازی و تکمیل ابنیه فنی و روکش آسفالت کلیه راه‌های روستایی فاقد آسفالت حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان استانی ۵۰۰ میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است که در صورت تخصیص کامل این اعتبار مشکل بخش عظیمی از محورهای استان حل می‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات تخصیص یافته سال جاری به اجرای عملیات روستایی نسبت به سال ۹۹ که ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده رشد ۳ برابری داشته است.

مالکی اظهار کرد: اجرای عملیات در محورهای روستایی از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و این پروژه‌ها تا کنون حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.