شناسهٔ خبر: 140288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رسیدگی به تخلفات حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲

کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از رسیدگی به تخلفات حوزه حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: در کمیسیون ماده ۱۲ مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۴ جلسه برگزار شده که در این جلسات به تخلفات ۳۸ شرکت فعال در حوزه حمل و نقل رسیدگی شده است 

وی گفت: در جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۲۳ تخلف در حوزه حمل و نقل کالا و ۱۵ جلسه به حوزه حمل و نقل مسافر اختصاص پیدا کرده و پس از بررسی های لازم، تعداد ۱۷ شرکت جریمه که از این شرکت ها، ۹ شرکت در حوزه کالا و ۸ شرکت در حوزه مسافر فعالیت دارند و ۲۱ شرکت نیز رأی برائت دریافت کرده اند.

کرمی درباره برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل جاده‌ای در بخش کالا و مسافر گفت: طی ۴ماهه سال‌جاری، ۵ جلسه برگزار شد که ۳ جلسه به تخلفات رانندگان بخش کالا و ۲ جلسه برای رانندگان مسافر بوده است.

وی درباره احکام صادره در کمیسیون ماده ۱۱ که با حضور رؤسای انجمن های صنفی برگزار میشود گفت: در این جلسات به تخلفات ۱۷۸ راننده رسیدگی شده که ۱۲۰ راننده حوزه کالا و ۵۸ راننده بخش مسافر بوده‌اند و ۱۱۷ راننده تذکر کتبی، ۳۶ راننده کارت هوشمند آنها غیرفعال و ۲۵ راننده رای برائت گرفتند.

کرمی در پایان گفت: امیدوارم با رعایت ضوابط و مقررات توسط شرکت‌ها، موسسات حمل ونقل کالا و مسافر و رانندگان شاهد هیچ‌گونه تخلفی در این حوزه نباشیم. ضمن این‌که کاربران عزیز می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها با اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه ارسال و پیگیری کنند.