شناسهٔ خبر: 140317 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۵ پایگاه امداد جاده‌ای در آذربایجان غربی

ع رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پنج پایگاه امداد جاده ای با ۲۲۰ میلیاردریال اعتبار پیش بینی شده، در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی حیدرزاده رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به احداث ۵ پایگاه امداد جاده‌ای در آذربایجان غربی گفت: این پایگاه های امداد جاده ای در شهرهای میاندوآب، سلماس، نقده، شاهین دژ و شوط احداث می‌شود.

وی ادامه داد: پایگاه امداد جاده‌ای سلماس با زیربنای ۲۱۰ مترمربع بوده و ۲۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد و برای این طرح ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پایگاه امداد جاده ایی میاندوآب نیز ۲۱۰ مترمربع زیربنا دارد و با حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و تا نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

حیدرزاده ادامه داد: پایگاه امداد جاده ایی مرگنلر شوط با ۲۱۰ مترمربع زیربنا و با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده در دست اجراست و تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: برای اجرای پایگاه امداد جاده ایی سلطان یعقوب نقده نیز ۵۸ میلیارد ریال اعتبارپیش بینی شده است و تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری می‌شود. 

رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: پایگاه امداد جاده‌ای شاهین‌دژ نیز در حال برگزاری مناقصه برای پیمان سپاری و شروع عملیات اجرایی است.

حیدرزاده با تاکید بر اینکه تامین و تخصیص متناسب اعتبارات لازم استانی سرعت اجرای طرح را افزایش می‌دهد، بیان کرد: هدف از راه اندازی این پایگاه های امداد جاده ایی پاسخگویی به حوادث و سوانح، افزایش سرعت عمل و ارتقای فعالیت های امدادرسانی است.