شناسهٔ خبر: 140396 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در دهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور مطرح شد؛

رشد ۴۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهری در بهار امسال

آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام برگزاری دهمین جلسه شورای عالی مسکن به ریاست رییس جمهور از رشد ۱۴۱ درصد واحدهای نوسازی شده ۸۰ شهر طی بهار امسال خبر داد.

محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از برگزاری دهمین جلسه شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور و ارایه گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص روند نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: همانگونه که وزیر محترم راه و شهرسازی بیان داشتند به رغم افزایش بی‌سابقه بیمه پروانه در بافت‌های فرسوده و محلات کمتر برخودار نسبت به سال گذشته که باعث شده خیلی از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده برای دریافت پروانه تا رفع مشکل دست نگهدارند لیکن آمار تحلیلی سه ماه نخست سال گذشته و سال جاری نشان می‌دهد با هدایت استانداران محترم به عنوان روسای ستادهای بازآفرینی شهری پایدار استانها و تعامل و همکاری مناسب شهرداری‌ها در اجرای بسته تشویقی ۱۹ بندی شهرسازانه ابلاغی شورایعالی شهرسازی و معماری تعداد واحدهای در حال نوسازی از ۱۰ هزار و ۲۸۲ واحد به ۱۴ هزار و ۴۸۳ واحد رسیده است که نشان از رشد ۴۰.۸ درصدی دارد.
رشد ۱۴۱ درصدی واحدهای نوسازی شده در بهار امسال در ۸۰ شهر
معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: تعداد واحد در دست نوسازی در بهار امسال نسبت به مدت زمان مشابه در ۸۰ شهر رشد داشته است. این آمار حاکی است که مجموع واحدهای در حال نوسازی در ۸۰ شهر از ۴ هزار و ۶۶۳ واحد به ۱۱ هزار و ۲۸۱ واحد رسیده و رشد ۱۴۱.۹ درصدی را تجربه کرده است.

ثبت رشد ۱۰۵ درصدی واحدهای نوسازی شده در ۱۲ استان طی بهار امسال

آئینی ادامه داد: همچنین تعداد واحد در دست نوسازی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در ۱۲ استان از ۵ هزار و ۴۲۶ واحد با رشد ۱۰۵ درصدی به ۱۱ هزار و ۱۶۰ واحد رسیده است.
آئینی در ادامه روند نوسازی شهر تهران در ۴ ماهه نخست سال گذشته را با سال جاری مقایسه کرد و افزود:  تعداد پروانه‌های صادره  و تعداد واحدهای نوسازی شده در تهران در سال ۱۴۰۱ به ترتیب معادل ۲۸۴ و ۲ هزار و ۱۵۹واحد است که این آمار برای امسال به در تعداد پروانه‌ها و تعداد واحدهای نوسازی شده به ترتیب معادل ۸۱۷ و ۵ هزار و ۶۵۷ واحد ثبت شده است. این آمار نشان می‌دهد که درصد تغییرات صدور پروانه و درصد تغییرات واحدهای نوسازی شده به ترتیب معادل ۱۸۷.۶ درصد و ۱۶۲ درصد بوده است.