شناسهٔ خبر: 140407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

ثبت ۳۴۹ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان در سامانه شمیم

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان از ثبت ۳۴۹ هکتار از اراضی دولتی شهرستان کاشان در سامانه شمیم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های بعمل آمده اسناد تک برگ اراضی ملی و دولتی این شهرستان به مساحت ۳۴۹ هکتار در سامانه شمیم تثبیت نهایی شدند.  

وی افزود: این اراضی شامل پلاک‌های ۱۰، ۳۷ و ۳۸ فرعی از ۲۸۵ اصلی بخش ۶ نیاسر به مساحت ۲۰۰ هکتار و پلاک ۱۰۱ فرعی از ۲۸۵ اصلی بخش ۶ برزک به مساحت ۱۴۹ هکتار بوده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان بیان کرد: طرح شمیم (شبکه ملی یکپارچه مالکیت) در راستای پیاده‌سازی قانون حدنگار و یکپارچه‌سازی نقشه‌های کلی انجام و سبب می‌شود تا تمامی ارگان‌ها، ادارات و حتی نقشه شمیمان نظام مهندسی نیز با استفاده از امکانات شمیم و با ایجاد ارتباط و مجوزهای قانونی اقدام به برداشت آنی قطعات کنند.    

وی گفت: این اقدام گام بزرگی در راستای تهیه نقشه‌های ارتفاعی مسطحاتی با سرعت بالا بوده که دقت سندهای صادره را بالا می‌برد.      

آراسته با بیان اینکه تفکیک اسناد ۱۷.۲ هکتار از اراضی دولتی و ملی شهرستان کاشان در حال پیگیری است، عنوان کرد: این اراضی شامل یک پلاک زمین به پساحت ۱۴.۸ هکتار (شهرک ایثارگران) و دو پلاک در بخش ۶ برزک به مساحت‌های ۱ هکتار و ۱.۴ هکتار بوده است.