شناسهٔ خبر: 140441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن خوزستان مطرح شد:

جهاد کشاورزی و منابع طبیعی زمین های ممکن را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند

نشست شورای مسکن استان خوزستان در جلسه شورای مسکن خوزستان بر اختصاص زمین از سوی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، محمد حسین پناهی فر دبیر شورای مسکن استان در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن کشور که به ریاست رئیس جمهور و بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: این طرح مهم ملی در استان یک ظرفیت بسیار خوبی برای اشتغال ایجاد کرده است بطوری که همچنان نیاز است افراد جویای کار استان در حوزه صنعت ساختمان مشغول به کار شوند.

وی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: روند اجرای این طرح در استان با توجه به تامین و جانمایی زمین و اقدامات زیرساختی، شتاب گرفته و تمام تلاش ها بر تکمیل طرح ها بدون اتلاف وقت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهار داشت: امکان برخورداری همه شهروندان واجد شرایط به ویژه کارکنان دستگاههای اجرایی از مزایای این طرح وجود دارد.

پناهی فر تاکید کرد: در استان عزم جدی برای تسریع در روند اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن و تحویل آن ها به مردم وجود دارد پس باید همه امکانات را بکارگیری کنیم تا این اقدام هر چه زودتر انجام شود.

در ادامه علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: طی مدت باقیمانده تا نشست آینده شورای عالی مسکن اقدامات لازم جهت تامین زمین های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن انجام شود تا مراحل بعدی همچون انجام زیرساخت، صدور سند، اعلام فراخوان عمومی و سایر اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: دستگاه هایی مثل فولاد، پتروشیمی، تعاونی ها و نیروهای مسلح که درخواست داشتند زمین دریافت نمایند و کار ساخت را خودشان انجام دهند در اولویت قرار بگیرد تا بخشی از نیازهای مردم از این طریق تامین شود؛ جهاد کشاورزی و منابع طبیعی نیز تا جایی که در توان دارند برای طرح نهضت ملی مسکن زمین اختصاص دهند.

حسینی محراب اظهار داشت: اداره کار به مسائل آن دسته از تعاونی هایی که دچار مشکل شده اند رسیدگی کند. طرح های مسکن مهر نیز در یک جدول زمانی با بسیج همگانی از طریق نهادها و موسسات دارای صلاحیت و توانمندی تکمیل شود.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: پیگیری ها برای ایجاد دو خط ریل باس در دو مسیر شیرین شهر و رامین در حال انجام است که دغدغه حمل و نقل این مناطق برطرف شود و موجب جذب جمعیت به این دو شهر شود.

استاندار خوزستان گفت: پیگیری ها برای ایجاد دو خط ریل باس در دو مسیر شیرین شهر و رامین در حال انجام است که دغدغه حمل و نقل این مناطق برطرف شود و موجب جذب جمعیت به این دو شهر شود.