شناسهٔ خبر: 140443 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

احداث قطار سریع السیر تهران- مشهد در برنامه هفتم توسعه الزامی شد

قطار مسافری نمایندگان مجلس ساخت راه‌آهن سریع‌السیر برای شهرهای پر مسافر و مسیرهای طولانی از جمله مسیر تهران - مشهد را طی برنامه هفتم توسعه الزامی کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر دوشنبه مجلس شورای اسلامی وارد رسیدگی به مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه شدند.

در ادامه، بند «الف» اصلاحی ماده ۴۸ لایحه برنامه هفتم توسعه ارجاعی از کمیسیون تلفیق و ۸ جزء آن به رأی نمایندگان گذاشته و تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن، در ماده ۴٨ آمده است: به منظور تحقق سیاست های کلی از جمله رشد اقتصادی، اجرای طرح های عظیم اقتصادی ملی، پیشران، روزآمد و مبتنی بر آینده نگری و تکمیل زنجیره ارزش و جهش اقتصادی چند اقدامات باید انجام شود.

بر اساس این مصوبه، سازمان با همکاری وزارتخانه‌های ذیربط مکلف است چند طرح بزرگ اقتصادی ملی و پیشران از جمله دالان‌های راهبردی ترانزیت ریلی و دریایی و قطار سریع‌السیر در مسیرهای طولانی و پرمسافر از جمله تهران- مشهد را تهیه و ظرف ۶ ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران برساند.

مهار آب‌های مشترک و مرزی و توسعه شهرها و روستاهای ساحلی با رعایت اصول آمایش و توسعه پسکرانه ازدیگر موارد مطرح شده در ماده ۴۸ بود که به تصویب مجلس رسید.