شناسهٔ خبر: 140555 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان:

زیرگذر کوی راه حق درحال احداث است/ پل گشنیزجان چادگان به زودی تکمیل می‌شود

زيرگذر كوي راه حق درحال احداث است رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان از آغاز نصب ۱۲۴عدد باکس جهت احداث تقاطع غیرهمسطح زیرگذر کوی راه حق در محور اصفهان - بهارستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ حامد ایرج‌پور رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اظهار کرد: تقاطع ورودی کوی راه حق یکی از نقاط پرتصادف مصوب  در محور اصفهان بهارستان بوده، که جهت ایمن‌سازی آن، پروژه احداث تقاطع غیرهمسطح زیرگذر در این نقطه در دستورکار قرار گرفت.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با بیان این مطلب که در این پروژه از ۱۲۴عدد باکس بتنی پیش‌ساخته ۶ در ۸متر استفاده می‌شود، افزود: این باکس‌ها در طی دومرحله و با اعتبار ۲۲۰میلیارد ریال ساخته شده است.

وی تصریح کرد: پروژه نصب باکس‌های بتنی تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت داشته و پیش‌بینی می‌شود ظرف ۳ ماه آینده با تکمیل این مرحله، عملیات احداث زیرگذر کوی راه حق ادامه یابد. البته تکمیل این پروژه در زمان مذکور نیازمند همکاری ارگان‌هایی بوده که به سبب قرارداشتن زیرساخت‌هایشان در این مقطع از راه، به نوعی در این روند دخیل هستند.

ایرج‌پور بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح زیرگذر کوی راه حق در دو محور مجزای رفت و برگشت  و به طول ۶۲متر اجرا می‌شود. که درحال حاضر عملیات نصب باکس‌های بتنی پیش‌ساخته آن با اعتبار ۸۸ میلیارد در حال اجرا است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان اصفهان همچنین با اشاره به پروژه تعریض پل گشنیزجان در شهرستان چادگان، خاطرنشان کرد: در جهت ایمن‌سازی مسیر قوس در محور چادگان – داران، تعریض این پل در حال انجام است.

وی عنوان کرد: این پروژه از مردادماه سال گذشته با اعتبار ۲۳میلیارد ریال آغاز شده  و تاکنون ۸۰درصد پیشرفت داشته است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان افزود: عرض موجود پل بتنی گشنیزجان ۷ متر بوده که انجام این پروژه به ۱۳.۵ متر می رسد.