شناسهٔ خبر: 140563 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر:

۴۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان بوشهر تخصیص یافت

سیدمحمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی در خصوص بسته تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوه در اولویت این اداره کل قرار دارد، گفت: ۴۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان بوشهر تخصیص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود دستغیبی مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری ارایه کرد و گفت: سال گذشته حدود ۴۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌های دارای محلات هدف و بافت ناکارآمد  تخصیص یافت  که سهم شهرداری دیلم ۶۴ ، شهرداری دیر ۴۱ ، شهرداری گناوه ۲۹ ، شهرداری وحدتیه ۵۶ و شهرداری برازجان ۲۵۹ تن بوده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر تاکنون فعالیت‌های گوناگونی برای نوسازی بافت فرسوده دراین استان انجام شده است از جمله ارایه بسته‌های تشویقی در زمینه‌های مختلف که عبارتند از اجرای بسته‌ تشویقی ۱۹ گانه کالبدی، ارایه تخفیف در عوارض صدور پروانه ساختمانی، تخفیف عوارض نظام مهندسی ساختمان، تخصیص قیر رایگان، ارایه تسهیلات نوسازی (تخصیص وام) که با کمک شهرداری‌های استان به ساکنان بافت‌های فرسوده ارایه می‌شود.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، وی اطلاع‌رسانی در خصوص بسته تشویقی شهرسازانه ابلاغی از سوی وزیر راه و شهرسازی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: با گذشت چند ماه از ابلاغ این مصوبه هنوز بسیاری از شهروندان از تسهیلاتی که برای نوسازی واحدهای فرسوده خود می‌توانند بهره‌مند شوند، بی‌اطلاع‌اند به همین منظور اطلاع‌رسانی در خصوص این بسته را در اولویت کاری خود قرار دادیم.

دستغیبی ادامه داد: توزیع و تکثیر پوستر و بروشور در سطح شهر، چاپ بنر و نصب آن در مکان‌های پرتردد، مصاحبه با سایت‌های خبری، تشکیل جلسه با فرمانداری‌ها و شهرداری‌های دارای محدوده بافت ناکارآمد و  اطلاع رسانی از طریق شبکه‌های استانی از جمله فعالیت‌های انجام شده در این زمینه به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی بوشهر توضیحاتی درباره میزان بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در دو شهر بوشهر و برازجان ارایه کرد و گفت: در شهر بوشهر ۳۲۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که حدود ۴۵ هزار نفر در این بافت زندگی می‌کنند، میزان سکونتگاه‌های غیررسمی ۴۴۱ هکتار است و ۵۲ هزار  نفر در این بافت ساکن هستند. در شهر برازجان نیز ۱۵۲ هکتار بافت فرسوده  و ۳۲۹ هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده و در مجموع میزان بافت ناکارآمد شهری در ۱۲ شهر استان بوشهر هزار و ۸۱۹ هکتار است.