شناسهٔ خبر: 140626 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اهتمام وزارت راه و شهرسازی بر نظارت و ساماندهی بنگاه‌های مشاور املاک

ارومیه نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور گفت: نظارت و ساماندهی بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک با هدف ساماندهی بازار مسکن از مسائل مورد توجه بوده و بر این مساله اهتمام ویژه‌ای وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، یقینی نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور، در جلسه ساماندهی بنگاه‌های معاملاتی مسکن که در سالن جلسات فرمانداری ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید هماهنگی ویژه‌ای بین دستگاه‌های اجرایی مربوطه در خصوص نظارت بر بنگاه‌های مشاوراملاک وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: مسوولان اجرایی مسائل و موانع را اعلام کنند تا مشکلی در روند اجرای طرح ساماندهی و نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک وجود نداشته باشد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه، گفت: طرح نظارت بازرسان مسکن بر بنگاه های املاک انجام شده و اجرای این طرح در سطح شهرستان های آذربایجان غربی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

جلال تقی دخت افزود: تیم‌هایی متشکل از ۴۰ ناظر، از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مربوطه بازرسی های مشترک از بنگاه‌هلی معاملات املاک در سطح شهرستان‌ها را بر اساس موارد ۹ گانه نظارت، انجام می دهند.

فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: نظارت بر بنگاه‌های مشاوراملاک با تاکید مقام عالی استان با جدیت اجرایی و دنبال می‌شود و باید با متخلفان این صنف برخورد جدی صورت گیرد.

وی ادامه داد: حضور و مشارکت همه جانبه تمام دستگاههای مرتبط در نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک لازم و ضروری بوده و این امر روند نظارت‌ها را تسهیل می‌کند.

وی افزود: نظارت بر فعالیت بنگاه‌های مشاور املاک روند بازار مسکن را ساماندهی می‌کند و این امر نیز مورد تاکید است.

در ادامه این جلسه طی حکمی  قاسم طالب زاده رییس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی به عنوان عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور و نماینده این کارگروه در طرح گشت‌های مشترک ساماندهی مشاوران املاک در آذربایجان‌غربی منصوب شد.