شناسهٔ خبر: 140631 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران

کلیات طرح جامع تاسیس شهرک مسکونی شهرهای میبد و ندوشن ابلاغ شد

شورایعالی شهرسازی و معماری شورای عالی شهرسازی و معماری کلیات طرح جامع تاسیس شهرک مسکونی واقع در اراضی خارج از حریم شهرهای میبد و ندوشن را مصوب کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، با شناسایی پهنه های دارای قابلیت  توسعه شهری در خارج از حریم شهر میبد و ندوشن موافقت کرد.

در ای مصوبه ضمن مکاتبه با فاطمی استاندار یزد و جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مصوبه شورا با موضوع شناسائی پهنه های دارای قابلیت توسعه شهری جدید در شهر میبد ابلاغ شد.

بر این اساس، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۲۹ خرداد ۱۴۰۲طرح شناسایی پهنه‌های واجد قابلیت توسعه شهری جدید در شهر میبد، مصوب جلسه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان یزد را با توجه به صورتجلسه  13 اسفند 1401 کمیته تخصصی ضوابط، مقررات و سیاستگذاری ( کمیته فنی شماره ۴ ) مورد بررسی قرار داد و در راستای تحقق قانون جهش تولید مسکن و پاسخگویی به نیاز کارآفرینان و کارگران و دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی کشور مصوب ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ شورایعالی و با توجه به ضرورت رعایت قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان درحوزه آمایش سرزمین و با عنایت به محدودیت‌های اقلیمی در استان یزد و افزایش چشمگیر صنایع طی چند دهه اخیر و مهاجرت فزاینده به این شهر، کلیات طرح جامع شهرک مذکور و مکان‌یابی محدوده معرفی شده (سایت شماره ۵ درنقشه پیوست) در اراضی واقع در شهرستان میبد و خارج از حریم شهرهای میبد و ندوشن تصویب و مقرر کرد:

- سقف جمعیت پذیری برای شهرک برابر با۳۰ هزار نفر تعیین می شود.

-  ضرورت رعایت کنترل حوزه های آبریز در سطوح مشرف به محدوده شهرک توسط وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به منظور کنترل سیل حوزه‌های آبخیز و مدیریت سیلاب با رویکرد پیشگیرانه در سطح حوزه‌های بالادست  بر اساس مصوبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ شورایعالی مورد تاکید است. 

-الزامات الگوی معماری و طراحی ایرانی– اسلامی منطبق با شرایط بومی منطقه در طراحی شهرک مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.

- مطالعات پدافند غیرعامل در انطباق با دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل مصوب ۱۱ اردیبهشت  ۱۳۹۶ شورایعالی انجام و در اسناد طرح  لحاظ شود.

 پس از تائید اسناد و مدارک طرح جامع شهرک توسط دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، طرح آماده سازی شهرک در ستاد شهرک سازی مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت. 

در پایان تاکید شده است که در اجرای ماده ۴۲ آئین نامه نحوه بررسی طرح ها . . . اسناد طرح جامع با لحاظ چهارچوب مذکور  جهت بررسی و  ابلاغ به ستاد شهرک سازی در اختیار دبیرخانه شورایعالی قرار گیرد.