شناسهٔ خبر: 140644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری استان همدان خبر داد؛

اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت در سطح راههای همدان در طی چهار ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده استان همدان گفت: عملیات اجرایی بهسازی رویه آسفالت راههای استان همدان با فعالیت ۱۵ شرکت بهسازی آسفالت از اوایل اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان بهسازی و روکش آسفالت شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای ۲۰۰ کیلومتر روکش آسفالت حدود ۷ هزار تن قیر جذب و استفاده شده است گفت: سال گذشته حدود ۷ هزار و ۶۰۰ تن قیر جذب شده بود و امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم حداقل ۱۲ هزار تن قیر برای بهسازی رویه آسفالت راههای استان همدان جذب شود.

آهکی تصریح کرد: بمنظور ارتقاء سطح ایمنی راهها و رضایتمندی کاربران جاده ای هم اکنون ۱۵ اکیپ بهسازی رویه آسفالت، دو اکیپ اسلاری سیل (آسفالت نوین) و دو اکیپ درزگیری در سطح محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان مشغول فعالیت هستند و این روند تا پایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در پایان گفت: با توجه به محدودیت فصل کاری در همدان امیدواریم تا اواسط مهر ماه سال جاری حداقل ۳۰۰ کیلومتر از راههای استان بهسازی شود. و همچنین عملیات اجرایی تعریض گردنه اسدآباد بطول ۱۴ کیلومتر در دست اقدام راهداری استان قرار دارد که در همین راستا پیمانکار ذیصلاح انتخاب شده و به زودی این عملیات نیز آغاز خواهد شد.