شناسهٔ خبر: 14066 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی:

دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شده / یک هزار و ۲۰۰ پل بزرگ کشور در معرض تخریب قرار دارد

سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت توجه به حوزه راه قبل از وقوع حوادثی همچون سیلاب گفت: یک هزار و ۲۰۰ پل بزرگ بالای ۲۰ متر، در معرض تخریب آنی قرار دارند.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، سید حسین میرشفیع روز جمعه در حاشیه بازدید از راه های روستایی شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان افزود: این مسئله به معنای آن است که وقتی سیل بیاید، از آنجاییکه زیر این پل ها خالی است، امکان دارد پل فرو بریزد که نمونه آن دو پل در ایلام و یک پل در تنکابن مازندران بود.

وی ادامه داد: باید قبل از وقوع حوداثی همچون سیلاب، اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسئولیت مستقیم برای تامین اعتبارات ویژه سیل با ستاد حوادث و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، گفت: خطر سیلاب را باید در زمان مناسب پیشگیری کنیم چرا که در صورت وقوع، باید چندین برابر هزینه کنیم تا خسارت ها جبران شود.

وی با تاکید بر اینکه باید هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از رانش را قبل از فرا رسیدن فصل بارش‌ها انجام دهیم، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی که موقع بارندگی‌هاست، نمی‌توانیم اقدام به پر کردن زیر پل ها کنیم.

میرشفیع ادامه داد: راه ها برای استفاده در شرایط بحرانی و دسترسی به مناطق بحران زده، نقش اساسی دارند و باید به این موارد مهم، توجهی اساسی شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی آمادگی دارد تا با مشارکت دهیاران، در زمینه آسفالت راه های روستایی و ارائه خدمات در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهد.

همچنين معاون وزیر راه کشور گفت: تاکنون دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شد و تا پایان سال جاری، دو هزار پروژه آسفالت به بهره‌برداری خواهد رسید.

سید حسین میرشفیعی با اشاره به  توزیع رایگان قیر برای آسفالت شهرهای زیر ۲۰ هزار خانوار اظهار داشت: تاکنون دو هزار کیلومتر از راه‌های روستایی کشور آسفالت شده که تا پایان سال مالی تیرماه ۹۵، دو هزار پروژه آسفالت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به یک هزار و هفتصد راه ارتباطی ایجاد شده پس از انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته یک هزار میلیارد تومان اعتبارات راه های روستایی کشور بود و در سال جاری یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه کشور با اعلام آمادگی از آسفالت رایگان راه روستایی در صورت فراهم کردن زیرسازی مسیر توسط دهیاران افزود: ۶۰۰ هزار تن قیر برای راه‌های روستایی در کشور تهیه شده است.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی امروز (جمعه) از راه های روستایی کیسم، چهارده، فوشازده، امیرهنده بالا، کاچاء ، تازه آباد مرزیان، محسن آباد دستک، پائین رودپشت، گیلده بالا و پائین و تعدادی از پل های روستایی شهرستان آستانه اشرفیه بازدید و مشکلات آنها را بررسی کرد.

نظر شما