شناسهٔ خبر: 140671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور وزیر و معین استان خوزستان و معاون استاندار خوزستان انجام شد؛

برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان

برگزاری آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی با حضور مشاور وزیر و معین استان خوزستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، اعضای شورای حمل و نقل استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این آیین" مسعود بیات منش " به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان خوزستان منصوب شد.

بیات منش پیش از این مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بود.

محمد حسین پناهی‌فر از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان بود. در ابتدای این آئین محمد حسین پناهی فر گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در بخش های مختلف ارائه کرد.

وی در خصوص پروژه های راهسازی، آماده سازی های مسکن مهر، طرح های تفضیلی و جامع شهری، طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت گزارشی ارائه داد.

در ادامه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: شبکه ساخت و سازهای غیرمجاز در استان باید شناسایی و متلاشی شود.

محمد خانچی در آیین معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان در محل این اداره کل افزود: بازرسی از مشاوران و بنگاه‌های املاک باید با شدت بیشتری انجام شود و تاثیر این بازرسی‌ها را باید در بازار مسکن استان احساس کنیم.

وی گفت: باید ساماندهی لازم در بازار ساخت و ساز و خرید و فروش ملک در استان دیده شود، در برخی مشاوران املاک استان، تخلفاتی همچون ساخت و سازهای غیر مجاز اتفاق می‌افتد.

خانچی با بیان اینکه نگاه به بحث مسکن در استان باید متفاوت باشد افزود: یکی از اهداف نظام‌ جمهوری اسلامی تامین مسکن برای همه آحاد مردم است و بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز بر تهیه مسکن برای اقشار نیازمند جامعه همواره تاکید داشتند به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی تلاش دارد تا در طرح‌های مختلف نسبت به تامین مسکن نیازمندان اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: اشتغال و مسکن ۲ موضوع بسیار مهم در استان است که باید مشکلات این ۲ حوزه در خوزستان برطرف شود.

خانچی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بگوییم در حوزه ساخت مسکن موفق هستیم‌ که واحد صنعتی متصل به ساخت و ساز مسکن در استان تعطیل نباشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه فصل زمستان بهترین زمان ساخت مسکن در استان است، گفت: خوزستان افتخار داشتن نخبگان و جامعه مهندسی فاخر حوزه ساخت مسکن را دارد و انتظار می‌رود که همه پای کار بیایند و خانه‌های بدون کیفیت در استان ساخته نشود.

خانچی با اشاره به اینکه برای تمام محورهای اصلی استان اعتبار در نظر گرفته شده است گفت: در سفر دوم رییس‌جمهور به استان نیز این اعتبارات تقویت شده است.

وی گفت: کیلومترها جاده در استان آماده آسفالت شدن است که باید تا قبل از آغاز فصل زمستان انجام شوند و انتظار داریم نگاه مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان خاص و راهبردی(استراتژیک) باشد چرا که خوزستان یکی از استان‌های مهم ترانزیتی کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکا پنج محور در استان برای تردد زائران اربعین حسینی( طریق الحسین) وجود دارد، افزود: پارسال ۸۸ نفر فوتی در مسیرهای تردد زائران حسینی بر اثر سانحه رانندگی رخ داد که زیبنده استان نیست.

وی گفت: امسال اقدامات بسیار خوبی در ایمن‌سازی جاده‌های استان انجام شده و با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود زائران بیشتری حضور یابند باید با توان و قدرت بیشتری در این حوزه کار شود.

خانچی تاکید کرد: تا ۱۵ مردادماه جاری باید عملیات آماده‌سازی زیرساخت‌های اربعین حسینی در استان به اتمام برسد. وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن باید در اولویت برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان باشد افزود: این طرح مورد تاکید رییس جمهور است و باید جزء استان‌های سرآمد در اجرای این طرح باشیم. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان بر تعین تکلیف خانه‌های بددن سند مالکیت در استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید قرارگاه مسکن در استان فعال شود، اظهار داشت: شورای مسکن باید به صورت مرتب در هر شهرستان برگزار شود.

خانچی افزود: امروز نگاه دولت به خوزستان ویژه است، وقتی رییس جمهور از ابتدای آغاز فعالیت دولت تاکنون ۶ بار به استان سفر کرده‌است نشان دهنده اهمیت این استان است وباید مدیران استان قدر این جایگاه را بدانند.