شناسهٔ خبر: 140673 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

ساخت و سازهای غیرمجاز را کنترل می‌کنیم

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز را با جدیت و به شکل ویژه در برنامه خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خوزستان)، مسعود بیات منش مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود گفت: این‌ تخلف باعث توسعه حاشیه نشینی در استان می‌شود.

مدیر کل جدید راه و شهرسازی خوزستان در ادامه بیان کرد: ظرفیت خوزستان بیشتر از شرایط فعلی است، باید حق و حقوق این استان با جدیت پیگیری شود.

بیات‌منش با بیان اینکه خوزستان منابع بسیار خوبی دارد و به لحاظ سرزمینی شاخص‌های بسیار بالایی دارد، افزود: به عنوان‌مثال ۶۰ درصد مساحت خوزستان در حوزه کشاورزی قابل استفاده است.

وی با تاکید بر بهسازی جاده‌های استان بیان کرد:محورهای خروجی و ورودی استان باید بهسازی شوند، مصوبات بهسازی این جاده‌ها گرفته شده اما این مصوبات برای اجرا نیاز به نظم دهی دارند.

بیات‌منش گفت: در حوزه راه‌های روستایی نیاز است که پروژه‌های متوقف فعال شوند، بهسازی جاده‌های روستایی در شهرستان‌های شمالی و شرقی استان باید با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در استان از اولویت‌های این اداره کل خواهد بود گفت: این‌ تخلف باعث توسعه حاشیه نشینی در استان می‌شود، تذکرات لازم در این خصوص به ۸۰ شهرداری در استان برای نظارت هر چه بیشتر بر ساخت و سازها باید داده شود و در صورت نیاز از دستگاه قضایی برای مقابله با این تخلف کمک‌ خواهیم گرفت.

مدیر کل جدید راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه ۲۸۰ هزار خانه در قالب نهضت ملی مسکن در استان باید ساخته شود افزود: پیشنهاد می‌دهیم که ساخت ۵۰ درصد این واحدها به صورت حمایتی انجام شود.

بیات‌منش داشتن اختیارات لازم ملی در استان برای اجرای هر چه بهتر پروژه نهضت ملی مسکن را الزامی دانست.