شناسهٔ خبر: 140704 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان خبر داد؛

شناسایی ۵۴ نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی و فرعی هرمزگان

شناسایی ۵۴ نقطه حادثه خیز در محورهای اصلی و فرعی هرمزگان مدیر کل راهداری و حمل و نقل هرمزگان از شناسایی ۵۴ نقطه حادثه خیز، بهسازی ۷۲ کیلومتر از محورهای استان و توزیع تعدادی شبرنگ برای شترها در جهت کاهش تصادفات جاده ای هرمزگان طی ۴ ماه نخست سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان در خصوص اقدامات مهم برای کاهش تصادفات جاده ای در هرمزگان اظهار کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز شامل تعریف و شناسایی، اولویت‌بندی و رفع آن‌ها است که به‌عنوان یکی از راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه جاده‌ای به‌شمار می‌رود.

وی از مهم ترین اقدامات در راستای کاهش تصادفات جاده ای به شناسایی ۵۴ نقطه حادثه خیز، بهسازی و روکش آسفالت ۷۲ کیلومتر از محورهای اصلی و شریانی، اجرای لکه گیری ۱۴۷ کیلومتر محورهای اصلی و فرعی و روستایی ، اجرای خط کشی ۲۴۳۵ کیلومتر از محورهای استان اشاره کرد و افزود: در این مدت چهار ماه، تهیه و نصب ۳۵۱۰ عدد انواع تابلو اخطاری،انتظامی،مسیرنما اجرای ۷۱۰۰ متر طول حفاظ ایمنی( گاردیل )در محورهای استان، تهیه و نصب ۵۴۵۰ عدد چشم گربه ای نیز انجام شده است.

شرفی از شانه سازی محورهای استان به طول ۵۰ کیلومتر نیز خبر داد و گفت: از موارد مهمی که برای کاهش تصادفات جاده ای در هرمزگان در نظر گرفته شده بحث شترهای سرگردان است که همه ساله باعث فوت هموطنان و ایجاد خسارت های بسیار می شوند که در راستا اجرای طرح ایمنی عبور و مرور احشام طی مدت ۴ ماهه گذشته، توزیع و نصب ۱۰۰شبرنگ برای شترها را در دستور کار قرار دادیم.

وی به آموزش دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و توزیع اقلام آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هدف ارتقای سطح ایمنی عبور و مرور و کاهش تلفات راکبین موتور سوار صورت گرفته و ۱۱۰ عدد کیف شبرنگ دار همراه با بروشور آموزشی و وسایل گذربان بین مردم توزیع شده است.

شرفی به چالش های طرح کاهش تصادفات جاده ای نیز پرداخت و گفت: پیگیری مسدودسازی دسترسی های غیرمجاز جاده ای بخصوص تردد ناوگان حامل سوخت قاچاق از چالش های مهم پیش روی ما است.

همچنین افزایش میزان تردد ناوگان حامل قاچاق سوخت با سرعت غیرمجاز و افزایش میزان تردد ناوگان حامل قاچاق انسان اتباع بیگانه با سرعت غیرمجاز، مسائلی است که باید برای رفع جدی آن اقدام کرد.