شناسهٔ خبر: 140741 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود):

اقدامات ایمن‌سازی محور میامی- سبزوار در محدوده تردد یوزها درحال انجام است

ببینید| ادامه پروژه حفاظت بهینه زیست گاه یوزپلنگ آسیایی در شرق استان سمنان در میامی مدیر کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) از انجام اقدامات ایمن سازی محور میامی-سبزوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شرق سمنان) امیر عمیدی مدیرکل راه‌وشهرسازی شرق استان سمنان(شاهرود) اقدامات انجام‌شده  ایمن‌سازی محور میامی ـ سبزوار در محدوده تردد یوزها را تشریح کرد.

عمیدی در جریان بازدید سلاجقه ،معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور از روند ایمن‌سازی محور میامی ـ سبزوار برای کاهش تصادفات یوزپلنگ‌ها در این محدوده اظهار کرد: تا پایان این ماه (مردادماه سال ۱۴۰۲) تعداد ۲۰ تابلوی اطلاع‌رسانی و هشدار خطر تصادف با یوزها در مسیر میامی-سبزوار نصب خواهد شد. وی افزود: علاوه بر آن در کف جاده به‌صورت "رنگ دوجزئی" علامت‌گذاری شده است و این علائم نشان می‌دهد که خودروها به محدوده تردد یوزپلنگ‌ها رسیده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص سه بانده کردن منطقه تردد یوزپلنگ‌ها و تجدید خط‌کشی‌ها در این محدوده از محور میامی – سبزوار گفت: این اقدامات، انجام‌شده است تا موضوع یک نمودی پیدا کند و رانندگان عبوری متوجه این نکته شوند که در محدوده جدیدی قرارگرفته‌اند و توجه آنان به علائم جلب شود. عمیدی با بیان اینکه افزایش روشنایی این مسیر به طول ۱۰ کیلومتر مصوب شده است خاطرنشان کرد: در فاز حفر چاله فونداسیون نصب تیرهای چراغ‌برق و روشنایی بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و ۷۰ درصد از فونداسیون‌های لازم برای نصب تیرهای چراغ‌برق در این مسیر ۱۰ کیلومتری نیز اجرایی شده است. وی با اشاره به تولید ۳۵ پایه چراغ روشنایی برای اجرای این پروژه مهم تصریح کرد: حدود یک کیلومتر از روشنایی این مسیر تا پایان همین ماه و بر اساس صورت‌جلسه منعقدشده با سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام خواهد شد.

به گفته مدیرکل راه‌وشهرسازی شرق استان سمنان، مابقی پروژه افزایش روشنایی در این محدوده ۱۰ کیلومتری تا سه ماه آینده تکمیل می گردد. عمیدی اضافه کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در مجموع، ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی مسیر میامی-سبزوار به منظور جلوگیری از تصادف با یوزها در این مرحله اختصاص می یابد که این اعتبار در حال هزینه شدن است.