شناسهٔ خبر: 140747 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نیشابور خبر داد؛

بهسازی و روکش آسفالت ۵۲ کیلومتر از راههای شهرستان نیشابور در بهار ۱۴۰۲

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای نیشابور رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور از بهسازی و روکش آسفالت ۵۲ کیلومتر از راههای شهرستان نیشابور در فصل بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان ‌رضوی، مجید مفیدی فر رییس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای نیشابور گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون در راستای ارتقاء سطح کیفیت راهها، عملیات لکه گیری هندسی ۸۲ هزار متر مربع ، ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم و همچنین ۱۷ کیلومتر رو کش حفاظتی با استفاده از تراشه آسفالت فراوری شده در محور های اصلی و شریانی این شهرستان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: اجراع عملیات لکه گیری هندسی و روکش در بزرگراه نیشابور مشهد _ نیشابور سبزوار – محور کمربندی و روکش آسفالت در محور های روستایی و فرعی ۱۷ کیلومتر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور در راستای تسهیل در تردد روستاییان ادامه داد: در این ایام بهسازی و احداث آسفالت محور روستایی بزق به طول ۴ کیلومتر ۵۰۰ با اعتبار بالغ بر  ۹ میلیارد نیز به بهربرداری رسید.

مفیدی فر با اشاره به روکش آسفات سرد در راه ها گفت : ۱۵ کیلومتر از راههای فرعی روستایی از جمله محور گلبو ، شهرک امام ، بشکن ، فدیشه ، شاداب ، قلعه نو مهدی آباد و دوبرگردان میدان دام در بزرگراه نیشابور سبزوار روکش آسفالت حفاظتی با استفاده از تراشه آسفالت فراوری شده انجام شده است .

 وی در خصوص عملیات تعمیر و مرمت و اجرای ابنیه فنی در حوزه راهها شهرستان نیشابور گفت : اجرای ۱۰ دستگاه ابنیه فنی در محور های روستایی و فرعی (دزق، چاهنسر و شهربار ) نیز اجرا و به بهره برداری رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نیشابور در ارتباط با بازدید ها در حوزه حمل و نقل افزود : ۲۰ مورد بازدید از مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین، ۱۲ مورد برگزاری کمیسیون تخلفات رانندگان و شرکت های حمل ونقل کالا و مسافر، کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت مستمر ، برگزاری جلسات هم اندیشی ارتقاء سطح خدمات با صنوف حمل ونقل  ، ۲ مورد شناسایی و ایجاد دفاتر صدور بارنامه در مسیرها و مناطق فاقد شرکت حمل و نقل ، ۱۶ مورد کنترل صحت اطلاعات بارنامه ، ۱۰ مورد نظارت بر اسناد حمل و انجام بازدید های منظم از ناوگان و شرکت های حمل و نقل انجام شده است.

مفیدی فر در پایان با اهمیت این موضوع که راهداری امری کاملاً مهندسی است در حالی که حمل ونقل جاده ای بهره برداری از شبکه راههاست گفت : با برنامه ریزی ارتقاء و توسعه هردو بخش به صورت همزمان ، تقویت ماشین آلات ، مدیریت نیروی انسانی و نظارت کامل ودقیق بر ناوگان حمل ونقل باری و مسافر شاهد تردد ایمن و بدون حادثه در سطح راههای شهرستان باشیم.