شناسهٔ خبر: 140770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار کرمانشاه

زیرساخت‌های خدمات‌رسانی به زائران اربعین در پایانه مرزی خسروی در حال تکمیل است

استاندار کرمانشاه استاندار کرمانشاه اعلام کرد: زیرساخت های رفاهی و بهداشتی زائران اربعین پایانه مرزی خسروی در حال تکمیل و تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد طیب صحرایی در نشست هماهنگی و برنامه ریزی خدمات رسانی به زوار اربعین در سالن پایانه مرزی خسروی گفت: توافق های خوبی با مسوولان استان همجوار ما دیالی و دولت مرکزی عراق انجام شده است و قسمتی از پذیرایی آن طرف مرز خسروی و در منذریه انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: امسال تردد از مرز خسروی در ایام اربعین ۲۴ ساعته خواهد بود و این امکانات کنار هم می تواند یک زیارت اربعین ایمن، سالم و آسان را برای زائران رقم بزند.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین امروز بازدیدی از آن طرف پایانه مرزی خسروی و منذریه داشتیم که استقرار گیت ها، مراحل زیرسازی و ساخت خود گیت ها نهایی شده است و در هفته پیش رو شاهد استقرار گیت ها خواهیم بود که تعداد گیت ها و چینش آن ها کمک زیادی به خدمت رسانی به زائران می کند.

صحرایی ادامه داد: تمامی طرح ها و کارهایی که برای خدمت رسانی به زائران طراحی شده انجام و تکمیل می شود.

او گفت: امسال برای اولین بار سطح سایبان ها در پایانه مرزی خسروی چندین برابر شده و سرویس های بهداشتی، خدمات بهداشتی در پایانه مرزی خسروی بهسازی شده است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه گفت: برای حمل و نقل نیز توافق هایی در گام اجرایی با عراقی ها برقرار شده که زائران را از نقطه صفر به مقاصد اولیه راهپیمایی تا شهرهای بغداد، نجف و دیگر شهرهای زیارتی برساند و این امکان فراهم شده تا زائران پیش از شروع راهیپمایی اربعین در صورت تمایل بتوانند امامان معصوم (ع) را در شهرهای سامرا و کاظمین زیارت کنند.