شناسهٔ خبر: 140771 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی خوزستان در حال تکمیل است

راهداری خوزستان رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اجرای پروژه‌های درحال اتمام محورهای منتهی به پایانه مرزی چذابه، گفت: هدف از اجرای این پروژه ها ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده‌ای و زائران اربعین حسینی (ع) است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، رضا میراب‌زاده رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده به منظور افزایش ایمنی تردد زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سال گذشته ۳.۵ کیلومتر و امسال ۱۹ کیلومتر جداکننده بتنی در جاده‌های اربعینی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳.۵ کیلومتر نصب و مرمت گاردریل اجرا شد که این میزان در مسیرهای مربوط به زائران اربعین امسال به ۱۰ کیلومتر رسیده است افزود: اربعین امسال ۱۸۸ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی نصب شد که در مقایسه با ۴۶ هزار ۵۰ عدد علائم نصب شده سال گذشته رشد ۴ برابری داشت.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به طرح ایمن سازی در محور منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه، گفت: در زمینه احداث روشنایی نقطه ای نیز سال گذشته چهار نقطه و امسال ۱۶ نقطه انجام شده است.

میراب‌زاده ادامه داد: احداث روشنایی طولی و اجرای رفوژ میانی نیز نسبت به سال گذشته رشد چهار برابری داشته است، به طوری که احداث روشنایی طولی از چهار کیلومتر به ۱۸ کیلومتر رسیده و اجرای رفوژ میانی نیز از سه کیلومتر به ۱۲ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: اجرای شیار لرزاننده نیز با تغییر قابل توجهی از ۶۰ کیلومتر به ۱۴۰ کیلومتر، شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی در اربعین گذشته ۴۳ کیلومتر و امسال به ۵۸ کیلومتر افزایش پیدا کرد و نیز بهسازی ابنیه فنی نیز از پنج دستگاه به ۳۲ دستگاه ارتقا یافت.