شناسهٔ خبر: 140777 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان ۴ درصد افزایش یافت

تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اصفهان چهار درصد افزایش یافت معاون فنی و راه های روستایی استان اصفهان گفت: بیش از ۲۵ میلیون تردد در محورهای ورودی و خروجی این استان از اول سال تاکنون ثبت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید خدابخشی معاون فنی و راه های روستایی استان اصفهان اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۲ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۶۶۳ وسیله نقلیه به استان وارد و ۱۲ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۹۲۹ وسیله نقلیه از استان خارج شده اند.

وی ادامه داد: در سالجاری بطور میانگین در راه‌های استان روزانه حدود یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۹ تردد انجام می‌شود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

معاون فنی و راه های روستایی استان اصفهان از ثبت ۱۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۹۰ تردد توسط ۱۵۲ دستگاه سامانه ترددشمار برخط منصوب در محورهای شریانی استان در سال جاری خبر داد و افزود: این امر موجب تثبیت جایگاه ششم استان اصفهان در ترددهای بین استانی در سطح کشور شده است.
خدابخشی خاطر نشان کرد: ۱۹ درصد از ترددهای ثبت شده مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۲ درصد مربوط به ناوگان اتوبوس‌های بین شهری بوده است.

وی بیان کرد: سرعت متوسط تردد در چهار ماهه نخست امسال برابر با ۸۶ کیلومتر بر ساعت بوده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان- بهارستان، اصفهان – زرین شهر (فولادشهر) و اصفهان – مورچه خورت (پلیس راه) سه محور پرتردد استان اصفهان در چهار ماهه نخست امسال بوده است.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.