شناسهٔ خبر: 140844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴ ماهه سال جاری انجام شد؛

جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر از سیستان و بلوچستان 

ناوگان اتوبوسی سیستان وبلوچستان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: در چهارماهه سال جاری تعدادیک میلیون و ۸ هزار و ۸۸۸ نفر مسافر طی ۷۹ هزار و۳۹۲ سفر از مبدأ استان جابه‌جا شدند که این رقم افزایش ۸ درصدی در تعداد مسافر را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد جابه‌جایی مسافر در استان ۵۲ درصد درون استانی و ۴۸ درصد برون استانی بوده است. 

وی در ادامه افزود: سیاست این اداره کل، جابجایی ایمن و آسان مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر ۳ پایانه ،۶۴ شرکت مسافربری،بیش از ۲ هزار راننده و ۹۸۵ ناوگان اتوبوسی در حوزه تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وظیفه خدمات رسانی و جابجایی مسافر را بر عهده دارند.

کرد در پایان خاطر نشان کرد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.