شناسهٔ خبر: 140861 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان در محلات هدف باف فرسوده آذربایجان غربی

تقی دخت  معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: صاحبان املاک در بافت فرسوده استان که نسبت به نوسازی مسکن اقدام کرده اند، می توانند تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن، را دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان غربی )، جلال تقی دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در خصوص پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اسکان در محلات هدف باف فرسوده استان گفت: مبلغ این وام برای واحدهای مسکونی کلانشهرها یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۹۰۰ میلیون ریال به صورت قرض الحسنه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: وام ودیعه مسکن، یکی از تسهیلاتی است که با هدف نوسازی ساختمان ها در بافت فرسوده کشور در نظر گرفته شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: متقاضیان می توانند برای دریافت تسهیلات ودیعه اسکان موقت با مراجعه به سامانه ثبت نام تسهیلات بازآفرینی به آدرس Facility.udrc.ir  مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ‌نسبت به ارائه درخواست خود اقدام کنند.

تقی دخت افزود: طی ۲ سال اخیر تاکنون برای تعداد ۲ هزار و ۲۸۷ واحد مسکونی در قالب نوسازی واحدهای مسکونی محلات هدف بافت‌های فرسوده در طرح بازآفرینی شهری پروانه ساختمانی صادر گردیده است.

وی اضافه کرد: بخشی از تعهدات و تکالیف نهضت ملی مسکن، نوسازی مسکن در حوزه بازآفرینی شهری بوده و تمهیدات لازم برای اجرای هر چه بهتر و سریع تر این طرح در نظر گرفته است.