شناسهٔ خبر: 140873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

بهره مندی نزدیک به ۱۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از راه آسفالت

 ساخت راه روستایی آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره مندی نزدیک به ۱۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان از راه آسفالت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از بهره مندی نزدیک به ۱۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار تا پایان چهارمین ماه از سال جاری از راه مناسب و  آسفالت در سطح استان خبر داد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی ۲۷۲۶ روستا دارا بوده که از این تعداد، ۲۲۸۲ روستا بالای ۲۰ و  بیش از ۸۰ درصد محور های مواصلاتی ذکر شده آسفالت شده است و پروژه آسفالت چندین روستای دیگر نیز هم اکنون در دست اقدام بوده که در آینده ای نه چندان دور شاهد اتمام این پروژه ها نیز خواهیم بود.

آرامون خاطر نشان کرد: از لحاظ آسفالت راه های روستائی، شهرستان چاربرج با ۱۰۰ درصدی آسفالت در راه های روستائی، رتبه اول برخورداری در سطح استان را به خود اختصاص داده است و شهرستان های نقده با ۹۸.۷۰ درصد و اشنویه با ۹۸.۵۷ درصد برخورداری رتبه های دوم و سوم استان را در اختیار دارند.

این مقام مسئول گفت: با انجام پروژه های راهداری تا پایان تیر ماه، ۸۹.۰۹ درصد از خانوار های روستائی استان از نعمت آسفالت راه های روستائی بهره مند شده اند.