شناسهٔ خبر: 14089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث بزرگراه محمدآباد - نصرآباد در شرق استان اصفهان

حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با حضور بخشداران ، شهرداران ومسئولین محلی به تشریح پروژه‌های در حال ساخت بخش جرقویه ،جلگه و بن‌رود درشهرستان اصفهان پرداخت و گفت: این اقدامات با هدف افزایش سطح ایمنی محورهای استان انجام می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، حجت‌اله غلامی در این‌باره بیان کرد: جرقویه‌سفلی با مرکزیت شهر نیک‌آباد، جرقویه‌علیا با مرکزیت شهر حسن‌آباد، بن‌رود با مرکزیت شهر ورزنه و جلگه با مرکزیت شهر هرند از توابع شهرستان اصفهان بوده که به لحاظ وجود راه‌های ارتباطی و یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر راه همسنگ و تردد بالای خودروهای سبک و سنگین و ایجاد ارتباط با استان‌های مجاور یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه وشهرسازی برای انجام عملیاتهای راهسازی وراهداری بوده است.

 مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش جرقویه سفلی اعلام کرد: به منظور ایمن‌سازی تردد و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ پروژه بزرگراهی سه‌راهی محمدآباد به نصرآباد به طول ۷ کیلومتر در دو فاز آماده بهره‌برداری است.

وی در این خصوص گفت: ساخت قطعه اول این پروژه از سه‌راهی محمدآباد به محمدآباد به طول بیش از ۲ کیلومتر و با مشارکت شهرداری محمدآباد و قطعه دوم به طول ۵ کیلومتر از محمدآباد به نصرآباد انجام شده است .

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان میزان اعتبار هزینه شده برای احداث این بزرگراه را ۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد وگفت : با توجه به پایان عملیات ساخت این پروژه و انجام عملیات راهداری ازقبیل نصب علائم ایمنی و روشنایی کل مسیر این محور در آینده نزدیک باحضور مقامات استانی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت .

وی درخصوص احداث باند دوم نیک آباد به حسن آباد که در دوبخش جرقویه سفلی و علیا قرار دارد نیز گفت : این محور با هدف ایمن‌سازی تردد و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ به طول ۴۳ کیلومتر درحال انجام است که ۲۴ کیلومتر آن با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری و ۱۹ کیلومتر باقیمانده تاسطح لایه اساس انجام شده است که برای تکمیل این پروژه با احتساب لایه دوم آسفالت ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

پروژه‌های بخش جلگه در شهرستان اصفهان

این مقام مسئول با اشاره به پروژه‌های موجود دربخش جلگه افزود : تعریض محور اسلام آباد – سه راهی سیان، تعریض محور کلیشاد- اسلام آباد و روکش آسفالت محورزیار – سیان جزء پروژه‌های در حال انجام در این بخش به شمار می‌روند.

وی درخصوص تعریض محور اسلام آباد – سه راهی سیان بیان کرد: این محور به طول ۱۴ کیلومتر با پیشرفت ۵۰ درصد در حال انجام است که تاکنون ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده و جهت تکمیل ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

غلامی درباره تعریض محور کلیشاد – اسلام‌آباد در بخش جلگه به منظور جلوگیری از بروز تصادفات و برای ایمن‌سازی مسیر اعلام کرد: تعریض این محور به طول ۱۱ کیلومتر دریک طرف با پیشرفت ۱۰۰ درصد انجام شده که در نیمه اول آبانماه با ۴۰ میلیارد ریال هزینه به پایان خواهد رسید .

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان درخصوص پروژه روکش آسفالت محور زیار- سیان بیان کرد: این پروژه با ۴۵ درصد پیشرفت و به طول ۲۶ کیلومتر در عرض ۱۱ متر به منظور ایمن‌سازی تردد و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه درحال انجام است که برای تکمیل ۱۲ کیلومتر دردست اجرا ۲۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

پروژه‌های بخش بن‌رود در شهرستان اصفهان

وی با بیان مشخصات پروژه تعریض محور ورزنه – اژیه در بخش بن‌رود افزود : این پروژه با ۹۵ درصدپیشرفت به طول ۲۱ کیلومتر در دو طرف و عرض ۲۲ متر درحال اجراست که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال در این محور هزینه شده است و درصورت آزادسازی مسیر و تامین اعتبار لازم به میزان ۷۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری خواهد بود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان شهر ورزنه را به لحاظ موقعیت توریستی دارای ارزش دانست و در خصوص ورودی این شهر گفت : ورودی شهر ورزنه از میدان امام رضا(ع) تا میدان خلیج فارس با تفاهم انجام شده با شهرداری شهر ورزنه ایجاد خواهد شد که بخشی از عملیات اجرایی برعهده شهرداری وبخشی به وسیله این اداره‌کل درصورت تامین اعتبارات لازم به انجام خواهد رسید.

غلامی با توجه به مشکل تردد کامیون‌ها با بار غیرمجاز در جاده‌ها از محورهای یاد شده در بخشهای مورد بازدید بیان کرد: با توجه به تخریب تصاعدی و ایجاد هزینه برای جاده‌ها به واسطه تردد کامیون‌ها از  محورها، بحث استقرار پلیس و احداث باسکول در محورها در کمیسیون ایمنی راهها به منظور برخورد با رانندگان کامیون با بار غیر مجاز  پیگیری خواهد شد.

 مدیرکل راه وشهرسازی استان در حاشیه بازدید از پروژه‌های چهار بخش جرقویه سفلی و علیا ، بن رود وجلگه نشست مشترکی با بخشداران ، شهرداران و مسئولین محلی داشت واز نزدیک با مسائل ومشکلات مربوطه آشنا و راهکارهایی برای رفع مشکلات موجود در بخش راه ، مسکن وشهرسازی ارائه کرد./

نظر شما