شناسهٔ خبر: 140898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل ۱۷ پرونده تخلف و جریمه بالغ بر ۲ میلیارد ریالی متخلفان از ابتدای اجرای طرح بازرسی مشاوران املاک در خراسان جنوبی

بازرسی مشاورین املاک خراسان جنوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از۱۵۰ موردبازرسی، تشکیل ۱۷ پرونده تخلف و جریمه بالغ بر دو میلیاردریالی متخلفان از ابتدای اجرای طرح بازرسی از مشاوران املاک در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، جلسه بررسی اجرای طرح بازرسی از مشاوران املاک خراسان جنوبی صبح امروز به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و باحضور مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی، مودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و صمت، رئیس مشاورین املاک استان و دیگر اعضا در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

میرمحمدمودی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان نیز افزود: از آغاز امسال تاکنون ۱۵۰ بازرسی از بنگاه‌های املاک انجام شده که ۱۷ پرونده تخلف تشکیل دو مشاور املاک پلمب و متخلفان بالغ بر دو میلیارد ریال جریمه نقدی شده اند. 

وی بابیان اینکه در خراسان جنوبی ۸۷۰ واحد مشاور املاک فعالیت می‌کنندو در حوزه املاک و بنگاه‌های معاملات مسکن و مستغلات در استان مشکلی نداریم افزود:رعایت نکردن مقررات نظام صنفی، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور از جمله تخلفات این مشاوران  بوده است.

مودی تصریح کرد: ۲۷ تیم گشتی در طرح بازرسی از مشاوران املاک، مشارکت دارند و بازرسی‌ها با همکاری ادارات کل راه و شهرسازی،تعزیرات حکومتی و صمت درحال انجام است.
علیرضا مهلی نماینده وزارت راه و شهرسازی نیزدراین جلسه گفت:طبق مصوبه هفتمین جلسه شورای عالی مسکن و تاکید رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی کارگروه تنظیم بازاراملاک و مستغلات کار خودش را شروع کرده  است و امروز نیز در دوازدهمین سفر استانی کارگروه تنظیم بازار مسکن در خراسان جنوبی تشکیل شده است.  

وی اعلام کرد: طبق گزارش های واصله استان خراسان جنوبی در بحث تنظیم بازار مسکن اوضاع خوبی دارد وبر اساس مصوبه جلسه هفتم شورای مسکن کشور ، استان خراسان جنوبی تاکنون در انجام بازدیدها و گشت‌های مشترک موفق عمل کرده است.

مهلی افزود:  ۱۷۴ هزار و ۳۸۴ واحد صنفی مشاور املاک در کشور فعال هستند که تاکنون بیست و یک هزار و ۲۶۸ بازرسی از مشاوران املاک صورت گرفته و هزار و ۹۱۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز قانونی پلمب شدند و درخراسان جنوبی به خصوص مرکز استان مشاوران املاک آن قانون را رعایت می‌کنند و واحد صنفی غیر مجازدر این استان نیست.  

نماینده وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این گشت‌های مشترک در کشور به خصوص در تهران باعث شده تا  ۳.۸ درصد کاهش قیمت و در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد، ساماندهی مشاوران املاک توانسته حدود بیست درصد کاهش قیمت داشته باشد.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم در سامانه ملی املاک و اسکان ملک خود را ثبت کنند تا مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نشوند.