شناسهٔ خبر: 140909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان اعلام کرد؛

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور در تعطیلات آخر هفته

مدیر کل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از تردد بالغ بر ۴۴۴ هزار خودرو در محورهای استان خبر داد و گفت: گیلان پنجمین استان پرتردد کشور بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)؛ غلامعلی نیک فهم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به آخرین وضعیت تردد در محورهای استان گیلان همزمان با تعطیلات دو روزه، اظهار کرد: در بازه ۱۰ لغایت ۱۳ مردادماه، در مجموع شاهد تردد ۴۴۴ هزار و ۵۴۰ دستگاه وسیله نقلیه در محورهای استان گیلان بودیم.

وی از ورود ۲۳۷ هزار و ۱۳۱ دستگاه وسیله نقلیه به استان طی چهار روز گذشته خبر داد و افزود: در مقایسه با مدت مشابه هفته قبل، ۱۵ درصد افزایش ورود به گیلان داشتیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین از خروج ۲۰۷ هزار و ۴۰۹ دستگاه وسیله نقلیه از استان خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش ۳۳ درصدی در خروج از استان نسبت به مدت مشابه هفته قبل بودیم.

نیک فهم آزادراه قزوین رشت را پرترددترین محور ورودی استان دانست و خاطرنشان کرد: ۱۳۰ هزار و ۲۱۵ دستگاه وسیله نقلیه از محور آزادراه قزوین – رشت وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته کاهش هفت درصدی را نشان می دهد.

وی محورهای رامسر – چابکسر، اردبیل – آستارا و جاده قدیم قزوین – رشت را از دیگر محورهای ورودی استان با بیشترین تردد عنوان کرد و یادآور شد: طی این مدت گیلان از نظر تردد ورودی جایگاه هشتم را داشته و از نظر متوسط تردد در محورها پنجمین استان کشور بوده است.