شناسهٔ خبر: 140920 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اعلام کرد؛

بیش از ۱۸۰ پرواز روزانه در فرودگاه مشهد/آمادگی کامل فرودگاه مشهد برای پروازهای اربعین

محمودامانی بنی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از آمادگی کامل فرودگاه مشهد برای پروازهای اربعین خبر داد و گفت: در حال حاضر روزانه بیش از ۱۸۰ پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از نظر تعداد پروازهای داخلی و خارجی، در رتبه دوم کشور قرار دارد.

محمود امانی بنی مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد چه از نظر پروازهای داخلی پس از فرودگاه مهرآباد و چه از نظر پروازهای خارجی پس از فرودگاه امام خمینی(ره) در رتبه دوم فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

امانی افزود: به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز از این فرودگاه انجام می‌شود که در این میانگین حدود ۶۲ الی ۶۳ پرواز ورودی و ۶۲ الی ۶۳ پرواز خروجی انجام می‌شود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی اظهار کرد: پروازهای خارجی نیز عمدتأ به مقصد عتبات و به میزان بیش از ۵۰ درصد، پروازهای نجف و بغداد است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر مقاصد پروازی خارجی می‌توان به ترکیه،کویت،امارات،قطر،افغانستان،پاکستان،لبنان و...اشاره کرد.

به گفته این مقام مسؤل بعد از فرودگاه امام بیشترین پروزهای اربعین مربوط به فرودگاه مشهد است چراکه پذیرای زائران و مشتاقان حضرت علی(ع)، امام حسین(ع) و علی‌بن موسی الرضا(ع) است که پروازها در این فرودگاه‌ها را دوطرفه می کند.

امانی ادامه دارد: پیش‌بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته، در عملیات اربعین افزایش پرواز و مسافر وجود دارد.

وی تأکید کرد: هم اکنون روزانه ۱۰ الی ۱۱ پرواز عتبات وجود دارد اما در ایام اربعین به این موضوع به صورت ویژه نگاه می‌شود.

مدیر کل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در خاتمه گفت: فرودگاه مشهد آمادگی لازم برای برقراری و تداوم پروازهای اربعین را داراست و برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

گفتنی‌است ۱۱ و ۱۲ مردادماه همایش مدیران ستادی و فرودگاه‌های کشور بعد از کرونا اولین همایشی بود که به میزبانی  فرودگاه مشهد با محوریت تقدیر از عوامل حج و برگزاری هرچه باشکوه تر پروازهای اربعین برگزار شد.