شناسهٔ خبر: 140940 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان:

۴۷ بنگاه مشاور املاک متخلف در لرستان پلمب شد

شاکرمی لرستان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به طرح تشدید نظارت بر مشاوره‌ای املاک گفت: در استان تاکنون ۶۷۰ مورد بازرسی از املاک صورت گرفته و ۴۷ بنگاه غیرمجاز پلمب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، بهزاد شاکرمی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه بروجرد اظهار کرد: در راستای جوانی جمعیت، وزارت راه و شهرسازی مکلف شد به خانواده‌هایی که از تاریخ ۲۴ آبان ۱۴۰۰ به بعد، صاحب فرزند سوم و چهارم شوند، یک قطعه زمین ۲۰۰ متری به‌صورت رایگان اهدا کند.

وی افزود: در استان لرستان تنها شهری که این قانون به‌خوبی رعایت شده، بروجرد است به‌طوری‌که ماه قبل ۱۷۳ قطعه زمین رایگان در اختیار خانواده‌های دارای سه و چهار فرزند قرار گرفت و برای ساخت این زمین‌ها نیز ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات می‌توانند دریافت کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان بابیان اینکه در کل استان ۶ هزار خانوار در قالب جوانی جمعیت، متقاضی دریافت زمین هستند، گفت: از این تعداد هزار و ۱۰۷ نفر متقاضی مربوط به بروجرد بوده که ۸۸۵ نفر واجد شرایط دریافت زمین هستند.

شاکرمی تعداد مستأجران لرستان را ۱۰۰ هزار خانوار برشمرد و افزود: در کل کشور ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور مستأجر هستند که ۱۰۰ هزار خانوار در استان که ۳۵۰ هزار نفر هستند، مستأجر بوده که در راستای حمایت از مستأجران و جلوگیری از نرخ‌های سرسام‌آور اجاره‌بها، طرح تشدید نظارت بر مشاوره‌های املاک در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش عمده‌ای از گرانی اجاره مسکن، سوداگری برخی از بنگاه‌های غیرمجاز است که در استان تاکنون ۶۷۰ مورد بازرسی از املاک صورت گرفته و ۴۷ بنگاه غیرمجاز پلمب شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی لرستان عنوان کرد: طبق آمارها ۳۵ تا ۵۰ درصد درآمد خانوارهای مستأجر، خرج اجاره‌بها می‌شود و برای این موضوع طرح تشدید نظارت بر مشاوران املاک شروع‌شده که قطعاً می‌تواند به کنترل قیمت‌ها کمک کند.