شناسهٔ خبر: 141002 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۱.۵ میلیون تن کالا در لرستان

حمل بیش از ۵ میلیون تن کالا تحت صحابت بارنامه در لرستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری، یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۸۹ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل جاده ای استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۳۸۹ تن انواع کالا با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای لرستان جابجا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با  یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۴۹۸ تن حدود یک درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه این میزان کالا در قالب ۱۱۵ هزار و  ۸۷۷ فقره بارنامه جابجا شده است، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۱۷ هزار و ۸۷ فقره یک درصد کاهش را نشان می دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در حال حاضر ۹۹ شرکت حمل و نقل کالا با ۱۱هزار و ۸۵۳ دستگاه ناوگان و ۱۹ هزار و ۷۴۴ راننده در ۳ پایانه بار دولتی و ۲ پایانه بار اختصاصی استان فعالیت دارند.

عبدی عنوان کرد: میانگین عمر ناوگان باری استان ۱۷.۵۶ سال است که در مقایسه با متوسط کشوری ۱۹.۸۶ سال دو سال جوانتر است.

وی به آمار وانت بارهای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۴۲ دستگاه وانت بار با عمر متوسط ۱۱.۳۸ سال در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان اضافه کرد: در این مدت ۱۸۵ مورد گشت های کنترل دروازه ای در استان انجام و تعداد ۵۵۷ چک لیست تکمیل شده است‌.