شناسهٔ خبر: 141013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان:

آسفالت محورهای شریانی استان بوشهر اصلاح می‌شود

خط کشی و ارتقای ایمنی جاده‌های استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای اصلاح آسفالت جاده‌های استان با اولویت محورهای کریدوری و شریانی، در فاز نخست ۱۳۸ کیلومتر از محورهای استان با اعتبار اولیه ۳۵۵ میلیارد تومان روکش خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: در راستای اصلاح آسفالت جاده‌های استان با اولویت محورهای کریدوری و شریانی، در فاز نخست ۱۳۸ کیلومتر از محورهای استان با اعتبار اولیه ۳۵۵ میلیارد تومان روکش خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این عملیات که تا پیش از فصل زمستان ادامه دارد، تلاش داریم هیچ محور اصلی و کریدوری که از نظر روکش مشکل داشته باشند در استان نداشته باشیم.

به گفته اخترشناس، فاز اول این پروژه با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در مرحله تجهیز کارگاه و ابلاغ قرارداد پیمانکار می باشد که شامل بزرگراه سیراف در محدوده تنگستان، سه راه گادویی به تل سیاه، حدفاصل میدان تره بار برازجان، حدفاصل روستای کلل به زیارت دشتستان، چغادک- بنه گز، گردنه عامری دیلم و... است.

اخترشناس یادآور شد: در جنوب استان نیز ترمیم و بهسازی محور جم- سیراف ابلاغ قرارداد شده و به زودی اجرایی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه پیش بینی می شود اعتبار و میزان روکش محورهای کریدوری استان افزایش خواهد یافت، یادآور شد: این پروژه ها نقش بسزایی در افزایش رضایتمندی کاربران جاده ای، نگهداری شبکه راهها به عنوان سرمایه ملی و ارتقای کیفیت محورهای شریانی استان خواهد داشت.