شناسهٔ خبر: 141033 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی شهرستان اردبیل

آسفالت آذربایجان شرقی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل از اجرای ۴۰ کیلومتر روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، بهرام سرش خیاوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در بازدید از محور اردبیل-خلخال با بیان اینکه در ۴ ماهه گذشته ۱۵۲ هزار متر مربع عملیات لکه گیری ورفع چاله توسط راهداران در محورهای مواصلاتی این شهرستان  انجام شده گفت:در این مدت راهداران ۶۲ هزار متر مربع قشر رگلاژی ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۶۱۰ کیلومتر از کانال های طرفین راه اصلاح وبازسازی شده تصریح کرد:راهداران ۲ هزار و۶۰۰ متر مربع از راه‌های آسفالته را درزگیری انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته انجام بیش از ۸ هزار مترمکعب عملیات شن ریزی را در راههای شنی وشانه راه شهرستان اردبیل یادآور شدو اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران ۷ هزار و ۳۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ در راههای اصلی، فرعی و روستایی انجام داده اند.

خیاوی در مدت یاد شده از تسطیح حدود ۲هزار کیلومتر از حریم راه شهرستان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:در این مدت ۶۲۰ کیلومتر از راههای شنی این شهرستان تسطیح و رگلاژ شده است.

وی تنقیه و لایروبی ۴ دستگاه از پل ها ،تعمیرات  ۲ دستگاه ابنیه فنی و پلها، زهکشی و دریواسیون پلهای بزرگ به حجم ۳۰۲۰۰ مترمکعب، بازگشایی ۵۱ دستگاه آبچگان پلها، تعمیر ۳۵۴ شاخه از گاردریل های آسیب دیده، اصلاح و رنگ آمیزی ۳۰۴ عددسرعت کاه آسفالتی و تهیه و نصب ۱۶۰ عددبازتاب ایمنی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۴ ماهه گذشته برشمرد.

 رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان اردبیل در ۴ ماهه گذشته به ایجاد ۵۲۳ عدد دپوی خاکی در دماغه ها و نقاط پربرخورد اشاره کرد و ادامه داد:در این مدت ۶ مورد از رمپ های ورودی و خروجی شهرستان اردبیل توسط راهداران ایمن سازی و ۳۰عدد راههای دسترسی غیرمجاز نیزانسداد شده است.

خیاوی با بیان اینکه راهداری شهرستان اردبیل ۱۲۶ کیلومتر بزرگراه ، ۲۰کیلومتر راه اصلی و شریانی و ۴۷ کیلومتر راه فرعی پرترافیک ( اردبیل – آبی بیگلو ، اردبیل - کورائیم، اردبیل جاده قدیم مشگین شهر)  دارد گفت: این شهرستان به دلیل دارا بودن ۵۵ کیلومتر راههای توریستی از جمله سردابه و ارجستان، آلوارس، پیست اسکی و جاده دریاچه نئور وهمچنین وجود بیش از ۳۶۹.۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۵۰ کیلومتر راه شوسه شنی و ۸۲ کیلومترخاکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.