شناسهٔ خبر: 14106 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

امروز با حضور وزير راه و شهرسازي صورت گرفت؛

امضای يادداشت‌تفاهم با آلمان‌ها برای اجرای پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری شهر جدید هشتگرد

دیدار معاون وزیر محیط زیست, ساختمان و ایمنی هسته ایی آلمان با مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان یادداشت تفاهمی برای اجرای پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری در شهر جدید هشتگرد امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دیدار وزیر راه و شهرسازی با گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان، یادداشت تفاهم همكاری در خصوص پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری هشتگرد بین محسن نریمان معاون وزیر و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید و گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان امضا شد.

در این تفاهم‌نامه بر همكاری در حوزه صرفه‌جویی در مصرف انرژی در شهرسازی و ساختمان در شهرهای جدید با اجرای طراحی شهری، انتقال تكنولوژی و برنامه ریزی برای تامین مالی مشترك در پروژه پایلوت ۳۵ هكتاری هشتگرد تاكید شده است.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید گونتر آدلر قائم مقام وزیر محیط زیست و ساختمان آلمان دیروز جمعه ۱۵ آبان به منظور استقبال کشورهای اروپایی و آسیایی در جهت بهره گیری از تجربه شهرسازی ایران، علی الخصوص ساخت شهرهای جدید با حضور در شهر جدید هشتگرد با محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، به گفتگو و تبادل نظر نشست که دو طرف بر ضرورت توسعه همکاری‌ها و تبادلات کارشناسانه تأکید کردند.

​نریمان ضمن عرض خیر مقدم و مثبت ارزیابی کردن این دیدار، به معرفی فعالیت‌های شرکت عمران شهرهای جدید و شهر جدید هشتگرد پرداخت.

معاون وزیر را ه و شهرسازی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌های اخیر به موضوع توسعه اکوشهرها تمرکز داشته و از این رو پروژه‌های متعدد طراحی، برنامه‌ریزی شهری و معماری را در دست اجرا دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: سال گذشته پروژه‌های شهرهای جوان هشتگرد توسط مرکز تحقیقات راه و شهرسازی به عنوان همکار تحقیقاتی شرکت عمران شهرهای جدید، به عنوان برنامه‌ای مشترک با دانشگاه فنی برلین در قالب تفاهم‌نامه‌ای برای تداوم برنامه طراحی معماری و ساخت منعقد شد تا این برنامه راهبردی به زودی آغاز شود.

نریمان در این جلسه به تشریح اهداف همکاری شرکت عمران شهرهای جدید و وزارت محیط زیست و ساختمان آلمان پرداخت و آنها را این گونه برشمرد:

۱)    طراحی چارچوب جدید و پایداری در حوزه ایجاد شهرهای جدید نسل نوین

۲)    تهیه پیش نویس و بازنگری استانداردهای لازم در حوزه های کیفیت هوا، آلودگی صوتی، حفاظت از خاک و بازیابی اراضی شهری مسئله‌دار

۳)    انتقال دانش و آموزش برنامه‌ریزان شهری، معماران و دیگر مهندسان ایران در حوزه برنامه‌ریزی بوم شهرها

۴)    استقرار ساختارهای توسعه شهری پایدار و مسکن با تولید کم کربن در شهرهای جدید

۵)    تبادل مواد آکادمیک و همکاری‌های پژوهشی در حوزه توسعه پایدار

۶)    آگاهی‌سازی عموم در خصوص طراحی دوستدار طبیعت و اکوشهرها

۷)    سازماندهی و تامین مالی پروژه‌های مشترک جدید در خصوص توسعه شهری پایداردر حوزه های معماری و شهرسازی به ویژه در حوزه بهینه‌سازی و حفاظت انرژی

۸)    سازماندهی تورهای مطالعاتی و کارگاه‌های بین‌المللی در آلمان و ایران

۹)    کاهش مصرف انرژی در ساختمان‌های فعلی از طریق ممیزی انرژی، نگهداری و نوسازی

۱۰)    بازنگری در سیاست مدیریت آب و مواد زاید و بازیافت

۱۱)    کمک فنی در خصوص توسعه تاسیسات و تجهیزات شهری

۱۲)    تبادل محققان در حوزه توسعه شهری پایدار و بوم شهرها

۱۳)    تبادل فناوری‌های نوین سبز در حوزه توسعه شهری پایدار

همچنین گونتر آدلر ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و تشکر از میهمان نوازی شرکت عمران شهرهای جدید، خواستار استمرار و تحکیم روابط بین دو طرف شد.

در پایان جلسه نیز، هیئت آلمانی به اتفاق مسئولان شرکت عمران شهرهای جدید، از محله پایدار ۳۵ هکتاری هشتگرد به منظور اجرای طرح های برنامه ریزی شده بازدید کردند. در این سفر یک روزه، حناچی و شکرچی‌زاده معاونان وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشتند./

نظر شما