شناسهٔ خبر: 141089 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آمادگی پذیرش پروازهای برنامه‌ای و غیر برنامه‌ای به‌صورت ۲۴ساعته در فرودگاه بین المللی کرمان

فرودگاه کرمان رشد پروازی ۲۷ درصدی در فرودگاه بین المللی کرمان در بازه زمانی ۴ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام شده است و این فرودگاه آمادگی پذیرش پروازهای برنامه‌ای وغیربرنامه‌ای را به‌صورت ۲۴ساعته دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان در راستای مأموریت خود جهت ارائه خدمات فرودگاهی و هوانوردی در سطح فرودگاه‌های استان پیگیری لازم را به منظور برقراری و افزایش پرواز در مسیرهای مشهد مقدس، تهران و ... انجام داده است.

با افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و ورود شرکت‌های هواپیمایی جدید در بازه زمانی ۴ماه نخست سال ۱۴۰۲، رشد پروازی ۲۷ درصدی در فرودگاه بین المللی کرمان را نسبت به مدت مشابه سال قبل اعلام شده است اما با کاهش تعداد صندلی مواجه هستیم که طی قولی که مسئولین شرکت هواپیمایی ماهان داده اند طی روزهای آتی شرایط پروازها و بلیت در استان کرمان بهتر خواهد شد.

در ارتباط با فرودگاه سیرجان نیز با پیگیری‌ها و تأمین اعتباری بالغ بر ۳۰۰۰میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عملیات بهسازی سطوح عوامل پروازی و اماکن این فرودگاه آغاز شده و همزمان نیز پروازهای این فرودگاه درحال انجام است.

در فرودگاه جیرفت برابر شرایط عملیاتی و اطلاعات اعلام شده در نشریه اطلاعات هوانوردی آمادگی کامل برای پذیرش پروازهای مسافری و باربری را داریم.

فرودگاه های رفسنجان و بم نیز برای پذیرش و اعزام مسافر و بار فعال هستند و فرودگاه‌های استان  از لحاظ عملیاتی و هوانوردی فعال‌اند و آمادگی کامل برای پذیرش درخواست های جدید پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی را دارند.

به گزارش روابط عمومی فرودگاه کرمان شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماهان، آتا، زاگرس و کاسپین به‌صورت برنامه ای در فرودگاه بین المللی کرمان فعال هستند.