شناسهٔ خبر: 141142 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تخلف سرعت متوسط توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان اصفهان

ثبت تخلف سرعت متوسط توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از ثبت تخلف سرعت متوسط توسط سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مریم تاکی رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان  اظهار کرد: با نصب و بهره برداری از سامانه های ثبت تخلفات عبور مرور در محورهای مواصلاتی استان و ثبت سرعت لحظه ای همه خودروهای عبوری، امکان ثبت سرعت متوسط نیز به قابلیت های سامانه های مذکور افزوده شده است.

وی افزود: با تجهیز سامانه های ثبت تخلفات عبور مرور به ثبت سرعت متوسط علاوه بر سرعت لحظه ای در محورهای استان  و ارسال برخط آن برای پلیس، انتظار می رود سرعت تردد در محورهای استان کاهش یابد. 

رییس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به افزایش شدت تصادفات با افزایش سرعت این قابلیت به هدف کاهش شدت تصادف و ارتقای ایمنی راه استان کمک می کند. بنابراین رانندگان ملزم به رعایت سرعت مجاز در کل مسیر تردد می باشند و کاهش لحظه ای سرعت در نزدیکی سامانه ثبت تخلف عبور و مرور تاثیری در عدم ثبت تخلف سرعت غیر مجاز ندارد.  

تاکی خاطر نشان کرد:  دغدغه اصلی مجموعه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی در راه‌های برون شهری است و کلیه اقدات این مجموعه از جمله نصب سامانه های هوشمند جاده ای دستیابی به این مهم می باشد و کارکرد سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور و ثبت تخلف سرعت لحظه ای و متوسط اقدام موثری جهت رعایت سرعت مطمئنه در تردد های برون شهری است.

وی ابزار امیدواری کرد با بهبود کارآیی سامانه های حمل و نقل هوشمند جاده ای و همکاری رانندگان و مسافران محترم راههای برون شهری، شاهد افزایش ضریب رعایت سرعت مجاز، ارتقای ایمنی و کاهش تلفات رانندگی باشیم.