شناسهٔ خبر: 141288 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم لکه گیری در آزادراه زنجان_تبریز

راهداری زنجان رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجانرود با اشاره به انجام لکه گیری و چاله پرکنی در آزادراه زنجان_تبریز گفت: با هدف بالابردن کیفیت رانندگی و رضایتمندی کاربران جاده ای این عملیات راهداری تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(استان زنجان)، میثم زارعی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود با عنوان این مطلب که چاله‌های آزادراه زنجان_ تبریز نیاز به ترمیم دارد، عنوان کرد: اقدام به این کار به صورت مستمر در حال انجام است و در صورت تامین اعتبار، آمادگی اجرای روکش آسفالتی این محور که با خرابی‌های سازه‌ای و سطحی مواجه است را داریم و در صورت تحقق این موضوع، علاوه بر ایجاد یک راه ایمن، موجبات رضایتمندی و بالا رفتن کیفیت رانندگی را برای کاربران جاده، به همراه خواهد داشت.

وی همچنین تاکید کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود، علاوه بر شناسایی و تعیین نقاط، نظارت و کنترل مستمر، در اسرع وقت نسبت به رفع مشکل اقدام می‌نماید که از ابتدای سال جاری، بتن آسفالتی گرم استفاده شده برای این امر، بیش از ۱۰۰۰ تن با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان ۷۰ کیلومتر از آزادراه را به طور کامل پوشش می‌دهد.

زارعی با بیان اینکه، بالغ بر ۷ کیلومتر از این محور در سال گذشته روکش آسفالت شده، اذعان کرد: این اقدام کمک شایانی به نگهداری این محور در سال جاری کرده که امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد ادامه‌دار بودن اجرای روکش آسفالت باشیم.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجانرود، تیغ‌زنی، تسطیح و قنوزنی ۱۳۰ کیلومتر از محورهای روستایی، ایمن‌سازی، آشکارسازی و منظرآرایی محور توسط همکاران، حریم‌زنی و بوته‌کنی محور آزادراه به طول ۸۵ کیلومتر و آغاز عملیات ترانشه‌برداری جهت اصلاح قوس‌های افقی و افزایش فاصله دید را از دیگر موارد و اقدامات انجام شده در این راستا عنوان کرد.

وی با تاکید بر نقش بیش از ۷۰ درصدی عامل انسانی در بروز تصادفات، خاطرنشان کرد: توجه به ارتباط سه عامل انسان، خودرو و جاده قطعا تاثیر فراوانی در کاهش آمار سوانح جاده‌ای خواهد داشت که اصلاح هندسی نقاط حادثه‌خیز، آموزش همگانی رانندگان و کاربران راه‌ها از دیگر اقدامات جدی است که در این راستا انجام می‌شود.