شناسهٔ خبر: 141291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تسطیح و تیغ زنی ۲۸۰کیلومتر از محورهای شهرستان زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زنجان گفت: طی ۳ ماهه گذشته راهداران، ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان زنجان را تیغ‌زنی و تسطیح کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، مهدی احمدی، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان زنجان با بیان اینکه، تسطیح و هموارسازی راه‌های روستایی در راستای تسهیل در رفت و آمد اهالی از وظایف مهم راهداری است، افزود: طی ۳ ماهه گذشته راهداران به طول ۲۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان زنجان را به صورت امانی تیغ‌زنی و تسطیح کرده‌اند.

وی از شانه‌سازی، اصلاح افتادگی شانه و پاک‌سازی آبروها به طول ۳۵ کیلومتر در راه‌های فرعی خبر داد و افزود: این اقدام تاثیر به‌سزایی در رفع نواقص جاده و افزایش ایمنی در تردد دارد.

احمدی درباره ارتقای ایمنی در محورهای شهرستان گفت: از ابتدای سال تاکنون لکه‌گیری در محورهای شهرستان با اعتبار بیش از ۲.۵ میلیارد تومان و با صرف ۹۰۰ تن آسفالت گرم، انجام شده است.

رئیس راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان زنجان، تیغ.زنی و اصلاح شانه راه، تسطیح، تنظیم شیب عرضی، پاک‌سازی آبروها، شن‌ریزی برای نقاط آبشسته، تنظیم و اصلاح سطح راه‌های فرعی و اصلی را از دیگر اقدامات این اداره طی سال جاری عنوان کرد.

احمدی افزود: همچنین در این مدت ۷۰۰ متر مکعب خاک‌برداری در جاده دندی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌ها راهداری، سقوط خودرو و تصادف در جاده‌ها است، گفت: در این زمینه و برای کاهش صدمات ناشی از سقوط خودرو، اقدام به ایجاد ۳ مورد تل خاکی حفاظ در جاده دندی و جاده فرودگاه کرده‌ایم.