شناسهٔ خبر: 141311 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها اعلام کرد؛

انتخاب سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان حسابرس شرکت‌ها، سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی

نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها از انتخاب سازمان حسابرسی کشور به‌عنوان حسابرس شرکت‌ها، سازمان‌ها و صندوق‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهدی نورایی رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها گفت: اگر چه موسسات حسابرسی فراوانی به‌صورت خصوصی و با مجوز قانونی در حال حاضر به حسابرسی شرکت‌ها و مؤسسات مالی و تجاری می‌پردازند، لکن حسابرس شرکت‌ها و واحدهای تابعه وزارت راه و شهرسازی با مصوبه مجامع عمومی و شوراهای عالی، سازمان حسابرسی کشور است.  

نورایی افزود: دولتی بودن این سازمان و وابستگی آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی موجب دقت عمل حسابرسان این سازمان خواهد بود.

وی ادامه داد: در طول این سال‌ها نیز تعامل و همکاری و دقت نظر و حفظ استقلال حسابرسان سازمان آثار مثبتی در روند فعالیت شرکت ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی داشته است.

به گفته نورایی تأکید وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین‌نامه مصوب نیز بر انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل شرکت های دولتی بوده است. 

گفتنی است؛ سازمان حسابرسی یکی از سازمان‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران است که سال ۱۳۶۶ به موجب قانون تشکیل سازمان حسابرسی تأسیس شد. این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین مؤسسه حسابرسی ایران به ارائه خدمات تخصصی مالی به بخش‌های دولتی و تحت نظارت دولت می‌پردازد.

سازمان حسابرسی علاوه بر حسابرسی و بازرسی قانونی، خدمات مالی مشاوره‌ای، تدوین اصول و ضوابط حسابداری و حسابرسی، و آموزش و تحقیق در زمینه حسابرسی را نیز برعهده دارد.