شناسهٔ خبر: 141313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در فاز سوم ثبت نام وام ودیعه مسکن؛

۱۲۹ مستاجر در شهرستان تیران و کرون وام ودیعه مسکن دریافت کردند

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در فاز سوم ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن که از خرداد ۱۴۰۱ آغاز شده است تاکنون ۱۲۹ متقاضی تیران و کرون این تسهیلات را دریافت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۹ ثبت نام وام کمک ودیعه مسکن در کشور براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و در راستای حمایت از مستاجران آغاز شده است اظهار کرد: در فاز سوم این طرح که از خرداد سال جاری آغاز شده ۴۲۲ متقاضی در این شهرستان تاکنون در سامانه موفق به نام نویسی شده اند.  

وی افزود: علاوه بر تعداد متقاضیانی که تسهیلات آنها پرداخت شده است، تعداد ۱۲۴ متقاضی واجد شرایط شناخته شده اند و ۶۳ درخواست نیز در مرحله تعیین شعبه و معرفی به بانک است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: در مجموع، درخواست ۴۰ متقاضی برای دریافت وام کمک ودیعه مسکن به دلایل مختلف رد شده و تا کنون ۱۲۹ فقره تسهیلات کمک ودیعه مسکن در فاز سوم به متقاضیان اعطا شده است.  

وی در خصوص ثبت نام های دوره های قبل عنوان کرد: طی سال های گذشته در دو نوبت فاز یک و فاز دوم ثبت نام انجام شد که در فاز یک (سال ۱۳۹۹) بیش از ۱۰۴ و (سال ۱۴۰۰) حدود ۷۰ فقره تسهیلات کمک ودیعه مستاجرین از سوی بانک های عامل به متقاضیان اعطا شده است.  

کاشفی خاطر نشان کرد: در مجموع ۳ فاز ثبت نامی تاکنون حدود ۳۰۳ مستاجر در شهرستان تیران و کرون، وام کمک ودیعه مسکن را دریافت کرده اند.  

وی با بیان اینکه متقاضیان شهرستان برای دریافت وام ودیعه مسکن می توانند به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس http://saman.mrud.ir  مراجعه کرده و ثبت نام کنند، گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط است و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز بوده و همچنین دارای اجاره‌نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و اسکان و دارای کد رهگیری بوده و تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی بعد از ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ باشد و مالکیت هم نداشته باشند می توانند از امتیاز ودیعه مسکن استفاده کنند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون تاکید کرد: مستاجرانی که دارای کد رهگیری نیستند می توانند به سامانه املاک و مستغلات به نشانی (amlak.mrud.ir) و (srem.ir) مراجعه کرده و کد رهگیری را به صورت رایگان دریافت کنند.