شناسهٔ خبر: 141340 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای ارتقا ایمنی انجام شد:

نصب بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تابلو و علائم ایمنی در راههای لرستان

نصب تابلو معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ عدد انواع تابلو و علائم (اخطاری، انتظامی) در طول محورهای استان نصب شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، مسعود امیری معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه استان در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: باهدف ایمن سازی راه های استان، ۲ هزار و ۱۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ هزار و ۳۰۰عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی ، ۸۰ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۷ هزار و ۹۹۲ عدد چشم گربه ای، بیش از ۲هزار و ۶۳ عدد استوانه ایمنی، ۵۲۱عدد بشکه ایمنی ، ۱۵۰ کیلومتر شیار لرزاننده و  هزار و ۹۷۰ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان کرد: نگهداری و بروزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

امیری به حفاظ های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه ها نیز در این مدت بیش از ۲۵کیلومتر نیوجرسی ۴متری تهیه و نصب و هزار و ۶۵۵ عدد نیوجرسی آشکار سازی شده، همچنین بیش از ۱.۵ کیلومتر گاردریل در محورهای استان تهیه و نصب شده است.

وی با بیان اینکه ۸۲۸ پرونده در حوزه حریم راه در سال جاری بررسی شده است ، گفت: از این تعداد  برای ۵۷۱ پرونده  مجوز صادر و با ۳۸۶ پرونده مخالفت شد.