شناسهٔ خبر: 141377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد؛

ساخت و تکمیل ۳۵ مجتمع اداری و ساختمان دولتی در شمال استان کرمان

کرمان ساخت و تکمیل ۳۵ مجتمع اداری و ساختمان دولتی در شمال استان کرمان در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان می باشد.

رییس اداره اجرای پروژه های ساختمانی و تاسیسات عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۸ ساختمان دولتی و مجتمع اداری در شهرستان‌های این استان با اعتبار ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و در دست اجرا است.

لنگری افزود: این ساختمان‌های دولتی و مجتمع های اداری در شهرستان‌های انار ، کوهبنان کرمان سیرجان نرماشیر فهرج ریگان رابر ، بردسیر و بافت در دست اجرا هستند.

وی با تشریح پروژه‌های در دست ساخت، ادامه داد: مجتمع های اداری شهرستان رابر در زمینی با مساحت ۱۹۰۸۸ متر مربع در ساختمانی با زیر بنای ۲۱۰۰ متر مربع در مراحل پایانی کار بوده و تاکنون مبلغ ۲۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مجتمع اداری شهرستان انار در زمینی با مساحت ۱۶۴۸۵ متر مربع و در ساختمانی با زیربنای ۲۱۰۰ متر مربع در مراحل پایانی بوده و تاکنون مبلغ ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

همچنین مجتمع اداری شهرستان نرماشیر در زمینی با مساحت ۱۰۰۱۴ متر مربع و در ساختمانی با زیر بنای ۱۳۶۹ متر مربع در مراحل پایانی بوده و تاکنون مبلغ ۶۲ میلیارد ریال هزینه شده است

 وی ادامه داد : مجتمع اداری شهرستان های فهرج ، ریگان با اعتبار ۱۴۴ میلیارد ریال در حال ساخت هستند که امید داریم با توجه به اعتبار مناسب در سال های بعد این پروژه هر چه سریع تر به بهره برداری برسند.

لنگری بیان کرد: پروژه بزرگ مصلی شهر کرمان با زیربنای بالع بر ۹۰۰۰ متر مربع در حال اجرا می باشد و در سال جاری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده شده است که با همت مسئولین استانی و تخصیص اعتبار لازم امید داریم تا سال بعد به بهره برداری برسد.۳۵

همچنین ساختمان اداری شهرستان بردسیر با زیربنای ۳۵۰ متر مربع و با تخصیص ۲۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ در حال تکمیل می باشد که امید داریم در سال آینده به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد با اتمام و بهره برداری از مجتمع های اداری و ساختمان های دولتی موجب تجمیع خدمات ادارات دولتی و فرمانداری شهرستان ها شده و دسترسی مردم به خدمات ادارات نیز تسهیل می گردد.