شناسهٔ خبر: 141420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

وضعیت اجرایی ۱۳ پروژه آماده‌سازی اراضی در استان اصفهان

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ۱۳ پروژه آماده سازی اراضی در استان اصفهان چهار پروژه تکمیل شده و مابقی با پیشرفت فیزیکی ۱۵ تا ۸۰ درصد در حال اجرا است.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت آماده‌سازی اراضی در سطح استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ پروژه در سطح استان با مساحت ۲۸۸ هکتار در شهرهایی شامل اصفهان (چشمه توتی، فرایبورگ)، شهرضا، آران و بیدگل، کاشان، گلپایگان، خوانسار و تیران وجود دارد که از این میان پروژه خاکبرداری ۳۹۰ واحدی آران وبیدگل، پروژه‌های ۱۸ هکتاری و عملیات خاکی ۶۷ هکتاری گلپایگان و عملیات اجرایی و زیرسازی زمینی در تیران تکمیل شده است.   

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های آماده سازی اراضی در استان هم اینک بین ۱۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان درخصوص تسهیلات حوزه بازآفرینی، بیان کرد: در این حوزه، تسهیلات ویژه ساخت مسکن در محدوده‌های بازآفرینی و نیز تسهیلات ودیعه مسکن (به منظور تهیه مسکن موقت در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی) به متقاضیان ارائه می شود.  

وی افزود: همچنین کسر ۲ درصد از سود مصوب بانک مسکن برای تسهیلات خرید در محدوده‌های بازآفرینی از دیگر تسهیلات قابل ارائه در این زمینه است.   

قاری‌قرآن درخصوص میزان تسهیلات توضیح داد: مبلغ تسهیلات ساخت در محدوده بازآفرینی۳۰۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان با سود صفر درصد در دوره مشارکت و بازپرداخت پس از دوره مشارکت می‌باشد و ۱۵۰ میلیون نیز با سود ۱۸ درصد با بازپرداخت۱۰ ساله است.   

وی اضافه کرد: همچنین وام ۵۵۰ میلیون تومانی (طرح نهضت ملی مسکن) با سود ۱۸ درصد درمحدوده بافت فرسوده به متقاضیان پرداخت می‌شود.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: واقع شدن ملک مورد نظر در محدوده‌های مصوب بافت فرسوده شهرها، دارا بودن سند مالکیت ۶ دانگ و داشتن پروانه ساختمانی از شروط اخذ این تسهیلات برای متقاضیان است.