شناسهٔ خبر: 141427 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

۱ هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های استان اصفهان مستعد ارتقا است

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: طبق مطالعات صورت گرفته حدود یکهزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی این استان مستعد ارتقا از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی است.

بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان اظهار کرد: طبق مطالعات صورت گرفته حدود ۱ هزار و ۷۶۷ کیلومتر از راه‌های اصلی و فرعی در استان مستعد ارتقاء از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی است.  

وی ادامه داد: این محورها در مطالعات ترافیکی به سه سطح دسته بندی شدند که سطح یک حدود ۴۲۲ کیلومتر، سطح دو، یک هزار و ۲۸ کیلومتر و سطح سه ۳۱۶ کیلومتر است و باید با یک سطح سرویس بالاتر ارتقاء یابند.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به جایگاه استان اصفهان در حوزه راهسازی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که استان اصفهان با یکصد و هفت هزار کیلومتر مساحت با ۹ استان کشور همجوار است و کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.  

شاهسوندی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد حمل و نقل کشور از استان اصفهان می گذرد، اضافه کرد: از این رو ساخت و ارتقاء راه‌های استان در اولویت است.  

به گفته وی حدود ۸۵ درصد راه‌های برون استانی به صورت بزرگراهی و آزاد راهی ساخته شدند و این استان بین پنج استان شاخص کشور در حوزه راه قرار دارد.