شناسهٔ خبر: 141449 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت؛

افزودن ۳۳ فروند شناور به ناوگان دریایی خزر/ آغاز پروژه لایروبی آبراه‌های تالاب بین‌المللی انزلی

بندر امام خمینی افزودن ۳۳ فروند شناور به ناوگان دریایی خزر، آغاز پروژه لایروبی آبراه‌های تالاب بین‌المللی انزلی، ایجاد بزرگترین مرکز مقابله با آلودگی دریا در جزیره کیش از مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

۳۳ فروند شناور به ناوگان دریایی خزر افزوده شد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام ابلاغ دستورالعمل خرید کشتی دست دوم، گفت: یکصد هزار میلیارد تومان پروژه در بخش زیرساخت و روبنا در حوزه دریایی و بندری در حال انجام است.

بازدید نماینده ویژه رییس جمهور از زیرساخت‌های ایجاد شده در سواحل مکران

نماینده ویژه رییس جمهور در شورای توسعه سواحل مکران گفت: حضور سازمان حاکمیتی مثل سازمان بنادر در منطقه کوه مبارک در کنار صنایع نفتی و پتروشیمی ایجاد شده، ضمن ارتقا استاندارد و ایمنی خدمات دریایی و بندری بر رونق این منطقه در عرصه‌های بین‌المللی خواهد افزود.

آغاز پروژه لایروبی آبراه‌های تالاب بین‌المللی انزلی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از اخذ اعتباری بیش از یکهزار میلیارد ریال در راستای آغاز عملیات تعمیق آبراه‌های تالاب بین‌المللی انزلی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان خبر داد.

تسهیل و تسریع در بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده صنعت حمل و نقل دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی فرارسیدن روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر به ویژه خبرنگاران که با روشنگری برای رفع مشکلات مردم و اعتلای کشور گام برمی‌دارند تبریک گفت و بر ارتقای نقش خبرنگاران برای تبیین و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده صنعت حمل و نقل دریایی تاکید کرد.

بازدید رئیس بندر ماخاچ قلعه روسیه از مجتمع بندری انزلی

رئیس بندر ماخاچ قلعه روسیه از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی بازدید کرد.

بزرگترین مرکز مقابله با آلودگی دریا در جزیره کیش ایجاد می‌شود

عضو هیات عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، برجسته کردن نقش اقتصاد دریامحور به عنوان یکی از تاکیدات جدی مقام معظم رهبری در برنامه هفتم سند تحول دولت سیزدهم را از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد.

اراده دولت سیزدهم برای رونق معیشت ساحل‌نشینان و توسعه سواحل مکران

معاون مهندسی و توسعه امور سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم و سازمان بنادر در راستای توسعه سواحل مکران جدی هستند و اقدامات خوبی انجام داده است.

برنامه بنیاد مستضفعان برای ۶ قرارداد بزرگ سرمایه‌گذاری در بنادر کشور

 در نشست مشترک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و رییس بنیاد مستضعفان، بر توسعه همکاری‌ها دربخش اپراتوری، توسعه بندری و حوزه‌ زیرساختی تاکید شد.