شناسهٔ خبر: 141457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک وحقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

امسال ۲۳۰ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی دولتی استان اصفهان اخذ شد

محمد کیانی معاون املاک وحقوقی اصفهان معاون املاک وحقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۰ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی دولتی استان به مساحت ۲۱۳ هزار و ۶۲۴ مترمربع اخذ شده است.

محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی به منظور اجرای قانون جامع حدنگار، این اداره‌کل نسبت به انعقاد قرارداد با مشاوران ذیصلاح جهت اخذ اسناد مالکیت دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن اقدام نموده است 

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۳۰ برگ سند مالکیت تک برگی برای اراضی دولتی استان به مساحت ۲۱۳ هزار و ۶۲۴ مترمربع اخذ شده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در سالجاری بیش از ۱۶ هکتار اراضی تحصیل شده و در راستای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها امسال تا کنون افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع زمین با کاربری خدماتی واگذار شده است.  

وی اظهار کرد: با توجه به توافق فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهادکشاورزی مبنی بر تحویل و تحول و تغییر نمایندگی اسناد مالکیت اراضی داخل و خارج از حریم، در سالجاری تا کنون صورتجلسه تحویل و تحول ۸۰۰ هکتار زمین تنظیم شده است.  


کیانی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای رفع تصرف اراضی راه و شهرسازی در سالجاری گفت: در سال گذشته ۴۱ مورد آراء قطعی برای رفع تصرف و خلع ید و قلع و قمع اراضی دولتی استان اخذ شد و در سال جاری نیز تا کنون ۲۱ مورد اخذ شده است.