شناسهٔ خبر: 141469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور و تمدید ۱۵ هزار و ۵۱۳ پروانه اشتغال به کار مهندسی ساختمان در آذربایجان غربی

دکتر حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۵ هزار و ۵۱۳ فقره انواع پروانه اشتغال به کار مهندسی و کاردان‌های فنی در حوزه ساختمان در استان صادر، تمدید و ارتقای پایه یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)،  سید محسن حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در جلسه با رییس و اعضای سازمان نظام مهندسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و با نظارت اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این راستا دوره‌های آموزشی مستمر برای مهندسان توسط مراکز آموزشی منتخب برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین طی امسال دوره‌های آموزشی به تعداد ۱۷۰ هزار نفر ساعت و سمینارهای آموزشی به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان در استان برگزار شده است و باید برنامه ریزی لازم برای برگزار دوره‌های آموزشی بیشتر در راستای ارتقای پایه دانش مهندسان در اولویت باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: طی امسال نیز تاکنون نخستین آزمون نظام مهندسی برگزار شد و مهندسانی که متقاضی ورود به حرفه مهندسی و اخذ پروانه اشتغال بودند در این آزمون شرکت کردند.

حمزه‌لو در ادامه این جلسه ضرورت همکاری بیش از پیش نظام مهندسی بر اجرای ایمن طرح‌های مسکن و انواع ساخت و سازها، تاکید کرد و گفت: اجرای فرآیندهای ساخت و ساز بدون توجه به نقش نظام مهندسی ساختمان ناقص خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم واقعی نمودن خدمات مهندسی و جلب رضایت مردم، گفت: ارتقای کیفیت ساخت و ساز امروز یک مطالبه جدی است و هماهنگی راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان در این امر بسیار موثر است.