شناسهٔ خبر: 141470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سیزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

روند صعودی گلستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان در سیزدهمین جلسه شورای مسکن استان گلستان به روند رو به رشد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این استان تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سیزدهمین جلسه شورای مسکن گلستان با حضور روح الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و قربانی مدیرکل دفتر فنی وزارت کشور و هیئت همراه، به ریاست زنگانه استاندار گلستان برگزار شد.

دستور کار این جلسه گزارش اقدامات انجام شده در حوزه نهضت ملی مسکن و مشکلات موجود در استان بود که اکبری در این خصوص گفت: یکی از اقداماتی که در حوزه مسکن باید مدنظر قرار داد ایجاد تعادل پویا بین عرضه و تقاضای است که یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار در بازار مسکن می باشد.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکید بر رشد تولید به صورت جهش وار است که این امر منوط به تامین زمین، تامین منابع مالی و مباحث زیرساختی می باشد.

اکبری ادامه داد: در این راستا بانک های عامل نقش مهمی در تولید مسکن و اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی مسکن در استان ها دارند.

وی افزود: بر اساس بازدیدهای میدانی و بررسی های انجام شده، گلستان با وجود کمبود زمین و وجود اراضی مرغوب کشاورزی در مسیر خوبی در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد: با هم افزایی بیشتر بین دستگاه های اجرایی این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و بدیهی است که گلستان جزو استان های برتر در حوزه تولید مسکن خواهد شد.

استاندار گلستان نیز در این جلسه به افتتاح سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در هفته دولت در گلستان خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال شکوفایی نهضت ملی مسکن و تولید مسکن در استان گلستان است.

زنگانه همچنین اظهار کرد: در سال جاری ساخت مسکن در استان شتاب گرفته و این امر نشانگر اهتمام و هم افزایی بین مدیران کل و تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط در گلستان می باشد.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن یکی از اولویت های اصلی ما تولید مسکن در بافت های فرسوده و هم چنین ساخت مسکن به روش خودمالکی بود.

استاندار گلستان ادامه داد: در این راستا با همکاری شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها تخفیف ۱۰۰ درصدی پروانه در بافت فرسوده در برخی از شهرها مصوب و روند ساخت تسهیل شده است.

صدور پیش پروانه برای پروژه هایی که درگیر مباحث مربوط به تامین اجتماعی هستند، تسریع در تایید طرح تفکیکی زمین ۲۴ هکتاری گنبد کاووس و برگرازی جلسه تخصصی با شورای هماهنگی بانک های استان با محوریت رفع موانع بانکی از دیگر مصوبات و موارد مورد تاکید در این جلسه بود.