شناسهٔ خبر: 14154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هم‌اندیشی پلیس و راه و شهرسازی استان اعلام شد؛

استقرار ۲۵ اکیپ راهداری در جاده‌های سیستان و بلوچستان

راهداری در جلسه هم‌اندیشی راهداری زمستانی سیستان وبلوچستان که با حضور فرمانده نیروی‌انتظامی ، فرماندهان پلیس‌راه و مسئولان اداره راه و شهرسازی استان اعلام شد ۲۵ اکیپ با ۱۸۱ نفر راهدار آماده خدمات‌رسانی در محورهای مواصلاتی استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به‌نقل از  روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی  استان درخضوض این جلسه اظهار کرد: امروز با توجه به طرح زمستانه و نزدیک شدن به هفته ایمنی نشست مشترکی بین مسئولین و فرماندهان پلیس راه ، مدیران و مسولان استان و راه و شهرسازی با هدف هم افزایی و بررسی اقدامات ، مسیر و برنامه هایی که در چند ماه پایان سال در استان داریم مرور کردیم.

وی افزود: شرایط بسیار خوب و یک جهش ۲۵ پله‌ای در بین کل استان های کشور در بحث کاهش کشته ها داریم و این گام و خیزش بسیار بلند در کل استان است و در بحث بررسی راههای استان، میزان کاهش تلفات روی رتبه های یک و دو است و این ارمغان تلاش همکاران ما  در پلیس راه  و اداره کل راه و شهرسازی برای مردم عزیز استان است.

فرمانده نیروی انتظامی  استان خاطر نشان کرد: در ماه‌های پایان سال جاری  ما طرح راهداری زمستانه را داریم که بلافاصله باید آماده شویم و خود را مجهز کنیم فضای کاری و وضعیت محورهای مواصلاتی استان را به سمت و سویی ببریم که مردم عزیز استان کمتر دچار حادثه و سانحه شوند و در واقع بتوانیم یک وضعیت مطلوب و در شأن مردم ایجاد بکنیم که در حال حاضر با اقداماتی که انجام شده توسط این دو مجموعه یک فضای بسیار مطلوب، ایمن و آرامی در محورهای مواصلاتی استان وجود دارد و همچنین در بحث نقاط حادثه خیز که در فاصله ۰ تا  ۳۰ کیلومتری شهرها است بیشترین کشته را دارا هستیم ۵۳ درصد جان باختگان ما در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرهاست، در بحث استفاده از امکانات IT و الکترونیک در واقع باید برای آن برنامه داشته باشیم چون بسیار می‌تواند در مدیریت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان به ما کمک کند و جزء برنامه‌هایی است که داریم دنبال می‌کنیم تا بتوانیم یک وضعیت خوبی را در سطح محورهای مواصلاتی استان در بحث آموزش مردم داشته باشیم.

سپس مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان مسعود مالکی اقدامات خود را در خصوص راهداری زمستانه  به این  شرح ذیل بیان کرد:

ـ برگزاری نشست مشترک با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و هفته ایمنی

ـ ۲۵ اکیپ با ۱۸۱ نفر راهدار آماده خدمات رسانی در محورهای مواصلاتی به هم استانی های عزیز هستند.

ـ ۸۵ دستگاه ماشین آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین که در ۱۴ راهدارخانه و ۵ گردنه برفگیر در زمان گشت‌های راهداری مستقر خواهند شد.

ـ تجهیز ۸ سوله بزرگ به انبارهای شن و نمک در منطقه‌های برفگیر و یخبندان.

ـ تجهیز راهدارخانه ها به وسایل گرمایشی ، چنانچه خودرویی در بین راه دچار نقص شوند همکاران ما حضور پیدا خواهند کرد و درصورت نیاز خودروی آنها را بکسل و به اولین تعمیرگاه مجاز منتقل می کنند.

ـ در بحث کاهش تلفات که از رتبه ۳۱ که حدود ۷.۲۹ درصد افزایش داشتیم امسال در ۶ ماهه اول سال به  ۱.۱۴ درصد کاهش یافته حدود ۴۶ درصد تفاوت دارد که از رتبه ۳۱ به رتبه ۵ کشیده شده .

ـ  ۲ بانده کردن فاصله ۰ تا ۳۰ کیلومتر شهرها که درحال انجام است

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با همکاری پلیس راه و دستگاه‌های خدمات‌رسانی مثل اورژانس جاده‌ای و هلال احمر بتوانیم سفری ایمن را برای تمامی هموطنان، مسافرین و هم استانی‌های عزیز ایجاد کنیم.

اصلاح ۲ نقطه پرتصادف توسط  راه و شهرسازی زابل

همچنین معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی زابل گفت: پروژه اصلاح ۲ نقطه پرتصادف درحوزه عملکردی این اداره به اتمام رسید.

علی عالی افزود: این پروژه‌ها با ایجاد دو دهنه پل دالی ۸متری و ۱۶متری در محدوده روستاهای سدکی و بامری جهان‌تیغ اقدام شده است.

وی اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه‌ها بالا بردن سطح امنیت و  تسهیل در امر رفت و آمد و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

وی مدت زمان اجرا را ۲ ماه با اعتباری بیش از ۵.۲ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این بودجه از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی زابل گفت: چهار دهانه پل دالی ۸متری در محورهای  پیر سبز و حمزه آباد هرکدام به مبلغ ۷۳۰ میلیون ریال، در محور محمد آباد بولائی ۹۰۰ میلیون ریال و در محور جمال آباد به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال آماده بهره برداری در آینده نزدیک است./

نظر شما