شناسهٔ خبر: 141541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تدوین چشم انداز ظرفیت ساخت و صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده استان اصفهان

سید عبدالرضا لقمانی- اصفهان سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، سهم صدور پروانه ساختمانی به تفکیک هر شهر در بافت فرسوده برنامه ریزی و تدوین شد، که براین اساس در چشم انداز دو ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی و به شهرداری های استان ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ سیدعبدالرضا لقمانی سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: مطابق با آمارها و بررسی های بعمل آمده در استان اصفهان ۱۴ هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد وجود دارد که این میزان محدوده بافت های تاریخی را نیز شامل می‌شود.  

وی افزود: ضروری است در راستای نوسازی در بافت های فرسوده، تمامی مدیران شهری، انبوه سازان، صنعتی سازان، سازندگان متبحر در بافت‌های فرسوده از تسهیلات ۱۹ بندی مشوقانه بافت‌های فرسوده استفاده کنند، همچنین شهرداری‌ها نیز نهایت تخفیف را به جهت گرفتن پروانه ساختمانی در بافت فرسوده اعمال کنند تا دولت بتواند ظرفیت ماده ۱۲ قانون جهش تولید مسکن را به درستی در بافت فرسوده هدایت کند.  

سرپرست اداره نظارت براجرای طرح‌های مسکن و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر مشارکت کنندگان، صاحبان ملک یا سازندگان می توانند از بسته های تشویقی بازآفرینی شهری  استفاده کنند و با این اقدام چهره شهر از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب تغییر می کند و ایمنی و امنیت زندگی در استان اصفهان  ارتقا می‌یابد.  

وی با بیان اینکه در بیستمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان اصفهان، سهم صدور پروانه ساختمانی به تفکیک هر شهر در بافت فرسوده برنامه ریزی و تدوین شد، عنوان کرد: براین اساس در چشم انداز دو ساله حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی پیش بینی و به شهرداری های استان ابلاغ شد.  

لقمانی بیان کرد: تجربه ورود بخش خصوصی به حوزه مسکن نشان داده است که متقاضیان و سرمایه گذاران هردو از منافع اجرای پروژه‌ها برخوردار می‌شوند و موجب فعال شدن تمام ظرفیتهای قانونی جهش تولید مسکن می‌شود.